ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات- از میان آن‌ها: سفره خالی کارگران مقابل ساختمان آب و فاضلاب آبادان

اعتصاب رانندگان کامیون، تجمع کارگران دخانیات گلستان، معوقه مزدی کارگران شهرداری شوشتر و اعتراض کشاورزان ورزنه خبرساز بود. معلمان هم فراخوان اعتصاب دادند.

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتراضاتی است که پنجشنبه ۱۹ مهر صورت گرفته‌ یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند. مجموعه ممکن است با اطلاعات جدید به‌روز شود.

کارگران شرکت دخانیات علی‌آباد کتول در اعتراض به اخراج تجمع کردند

حدود ۱۰۰ کارگر شرکت دخانیات جمهوری اسلامی ایران در علی‎آباد کتول واقع در استان گلستان در دومین روز اعتراضات خود با مقام‌های دولتی دیدار کردند. فرماندار این شهر به کارگران و توتون‌کاران قول داده که به مشکلات آنها به سرعت رسیدگی شود.

این کارگران چهارشنبه ۱۸ مهر مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند. آنها در یک پارچه‌نوشته که به همراه داشتند، نوشته بودند: « ما کارگران دخانیات استان گلستان شهرستان علی‌آباد کتول با ورود بخش خصوصی و خرید توتون از کشتکاران محترم، در این شرایط سخت بیکار شده‌ایم».

کارگران کاشی میبد در اعتراض به مرخصی اجباری تجمع کردند

کارگران کاشی میبد در استان یزد هم امروز مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

تجمع کارگران کاشی میبد مقابل فرمانداری

کارگران معترض گفته‌اند که ۴ ماه است حقوق و مزایای‌شان از سوی کارفرما پرداخت نشده است. به گزارش «میبد خبر» کاشی میبد از هفته گذشته کارگران را به «مرخصی اجباری» فرستاده است.

کارگران گفته‌اند که مدیران شرکت در حالی  کمبود مواد اولیه و اعتصاب کامیونداران را بهانه کرده‌اند که دیگر کارخانه‌های تولیدی کاشی در میبد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

کارگران کاشی میبد خرداد امسال نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود تجمع کرده بودند.

پایان تحصن کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت

نمایندگان کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت که از شنبه ۱۴ مهر مقابل ساختمان وزارت اقتصاد تحصن کرده بودند، شامگاه چهارشنبه ۱۸ مهر به اعتراضات شبانه‌روزی خود خاتمه دادند.

تجمع کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت

خبرگزاری ایلنا وعده مسئولان وزارت اقتصاد مبنی بر حل مشکلات این معترضان را دلیل پایان تحصن شبانه روزی آنها اعلام کرده است.

حدود ۸۰ تن از کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت از آغاز هفته جاری به نمایندگی از ۱۵۰۰ همکار خود در تهران مقابل ساختمان وزارت اقتصاد تحصن کرده بودند. آنها به خبرگزاری‌ها گفتند که ۴۲ ماه دستمزدشان پرداخت نشده و سازمان خصوصی‌سازی بخشنامه هیئت وزیران مبنی بر پرداخت دستمزد معوق آنان را اجرا نمی‌کند.

کارکنان شرکت تعاونی سهام عدالت که در دولت محمود احمدی‌نژاد به صورت قراردادی به کار گرفته شدند، پیشتر نیز به مدت ۴ روز مقابل ساختمان سازمان خصوصی‌سازی تجمع کرده بودند. سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده که تنها به دو تن از کارکنان هر یک از دفاتر استانی دستمزد ۹۹۲ هزار تومانی پرداخت می‌کند.

کارگران شهرداری شوشتر ۶ ماه دستمزد نگرفتند

ایلنا از پرداخت نشدن شش ماه دستمزد حدود ۳۰۰ کارگر شهرداری شوشتر در استان خوزستان خبر داد. این کارگران به صورت قراردادی و به واسطه شرکت پیمانکار مشغول به کار هستند.

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری شوشتر در جریان اعتراض به واگذاری خدمات شهری به پیمانکاران- عکس: آرشیو

کارگران گفته‌اند که تا دی سال گذشته به صورت مستقیم با شهرداری قرارداد داشتند اما از آن زمان قراردادهایشان به پیمانکار سپرده شد.

به گفته آنها پس از تبدیل وضعیت قرارداد کاری مشکلات‌شان دو برابر شده و شرکت پیمانکار برای پرداخت دستمزد کارگران توانایی مالی کافی ندارد.

شرکت پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری شوشتر دستمزد اسفند سال گذشته کارگران را شهریور امسال پرداخت کرده است.

کارگران گفته‌اند که علاوه بر تاخیر شش ماهه در پرداخت دستمزدهایشان، کارفرما حق بیمه آنان را واریز نکرده و به همین دلیل تامین اجتماعی دفترچه‌های بیمه‌اشان را تمدید یا تعویض نمی‌کند.

به گفته آنها پیمانکار کارگرانی که به نمایندگی از همکاران خود پیگیر مطالبات مزدی معوق هستند را تحت فشار قرار داده تا با ایجاد فضای ترس مانع پیگیری مطالبات شود.

شرکت پیمانکاری یکی از این نمایندگان کارگران را شهریور امسال به مدت ۱۰ روز تعلیق کرد اما با اعتراض سایر کارگران او به محل کار بازگشته است.

سفره خالی کارگران مقابل ساختمان آب و فاضلاب روستایی آبادان

کارگران آبفای روستایی آبادان در اعتراض به معوقات مزدی سفره خالی پهن کردند.

کارگران آب و فاضلاب روستایی آبادان در دومین روز اعتراض خود، چهارشنبه ۱۸ مهر این‌بار مقابل ساختمان آب و فاضلاب روستایی این شهر تجمع و به نشانه اعتراض سفره خالی پهن کردند.

این کارگران سه‌شنبه ۱۷ مهر هم مقابل فرمانداری آبادان تجمع کرده بودند. آنها گفته‌اند که دست‌کم ۱۱ماه دستمزد و سایر مزایا از کارفرمای خود طلبکارند.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران را تائید کرده است.

اعتصاب کامیونداران ادامه دارد: شش راننده دیگر بازداشت شدند

اعتصاب کامیونداران در شهرهای مختلف ایران همچنان ادامه دارد. در نوزدهمین روز اعتصاب رانندگان کامیون در زرین شهر و مبارکه اصفهان تجمع کردند.

تجمع رانندگان کامیون در میدان تره‌بار مبارکه

شامگاه روز گذشته نیز رسانه‌ها به نقل از مقام‌های قضایی گزارش کردند حداقل شش راننده معترض دیگر بازداشت شده‌اند. این شش راننده که هویت آنها نیز همانند سایر رانندگان بازداشت شده فاش نشده، در گلپایگان دستگیر شدند. تا به حال بازداشت حدود ۲۷۰ تن راننده در شهرهای مختلف گزارش شده است.

مقام‌های قضایی ایران رانندگان را به «اشد مجازات» و «صدور حکم اعدام» تهدید کرده‌اند.

اعتصاب رانندگان کامیون برای چهارمین مرتبه در سال جاری از یکم مهر آغاز شده است. این اقدام اعتراضی موجب کمبود سوخت و برخی کالاها در مناطق مختلف شده است. اتحادیه مرغداران ایران روز گذشته نسبت به کمبود دانه و خوراک مرغ به دلیل اعتصاب رانندگان کامیون هشدار داده بود.

پیشتر نیز گزارش‌هایی مبنی بر کمبود بنزین در چند استان منتشر شده بود. با این حال مقام‌های دولتی هر گونه کمبود سوخت و کالا را تکذیب می‌کنند. رئیس سازمان راهداری نیز وضعیت تردد کامیون‌ها را «عادی» توصیف کرده است.

نانوایان تبریز نان نمی‌پزند

نانوایان تبریز از صبح پنجشنبه نان نخواهند پخت. در اطلاعیه منسوب به نانوایان تبریز اعلام شده که این اقدام در اعتراض به عدم واقعی بودن قیمت نان صورت می‌گیرد.

نانوایان تبریز پیشتر درخواست کرده بودند که با توجه به افزایش قیمت کالاها، قیمت نان نیز افزایش یابد. اتحادیه نانوایان تبریز در پاسخ به این درخواست تنها با افزایش ۱۰ درصدی قیمت نان موافقت کرده است.

گروهی از نانوایان تبریز در واکنش به این تصمیم با انتشار اعلامیه ای اعلام کرده‌اند: «ما نانوایان کلانشهر تبریز برای اعتراض به این نرخ‌گذاری ظالمانه و ناعادلانه از تاریخ ۲۰ مهر تا زمانی که عدالت درنرخ‌گذاری رعایت شود مغازه‌های خود راخواهیم بست».

معلمان ایران ۲۲ مهر اعتصاب می‌کنند

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که معلمان یکشنبه ۲۲ و دوشنبه ۲۳ اسفند از حضور در کلاس درس خوداری می‌کنند.

معلمان معترض تابوت آموزش را بر دوش می‌کشند- عکس: آرشیو

این بیانیه از معلمان بازنشسته و معلمانی که در این دو روز تدریس ندارند دعوت کرده همزمان با اعتصاب همکارانشان در مدارس حاضر شوند. معلمان برای دانش‌آموزان دلایل اعتصاب را توضیح خواهند داد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، اعمال نشدن رتبه‌بندی برای معلمان، عدم افزایش دستمزد معلمان و تاراج صندوق ذخیره فرهنگیان را از مواردی اعلام کرده که به رغم اعتراض‌های معلمان به آنها رسیدگی نشده است.

معلمان همچنین کالایی سازی آموزش برای کودکان را از دیگر دلایل این اقدام اعلام کرده‌اند و در بخشی از بیانیه هم نسبت به برخوردهای امنیتی و پلیسی با معلمان هشدار داده‌اند: «به حراست و نهادهای امنیتی نسبت به عواقب برخورد پلیسی و امنیتی هشدار می دهیم، ما طعم زندان را نیز چشیده‌ایم و سال هاست شیردلانی را دربند داریم، پس لطفا شیوه و روش تهدیدی را کنار بگذارید».

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان اعتصاب ۲۲ مهر را آغاز دور تازه اعتراضات معلمان دانسته که در صورت «عدم  تغییر مثبت و قابل توجه در فیش‌های حقوقی بازنشستگان و شاغلان و سرانه دانش آموزان» در آبان ماه ابعاد گسترده‌تری خواهد یافت.

تجمع کشاورزان ورزنه اصفهان ادامه دارد

دور تازه اعتراضات کشاورزان ورزنه استان اصفهان ادامه دارد. جمعی از کشاورزان امروز بار دیگر در اعتراض به عدم تحقق وعده تجمع کردند. آنها پیشتر نیز در یک اقدام اعتراضی تراکتورهای خود را در معابر عمومی شهر پارک کرده بودند.

مسئولان دولتی در اصفهان وعده کرده بودند که مشکل تامین آب کشاورزان برای کشت پائیزه را برطرف کنند. محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان در همین رابطه گفته بود که طرح بازچرخانی آب زاینده رود را اجرا خواهد کرد. این طرح اما پس از مخالفت نماینده متوقف شده است.

با توقف این طرح کشاورزان می‌گویند که امکان کشت در پائیز را هم نخواهند داشت.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.