ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: رانندگان کامیون به صورت موقت به اعتصاب پایان دادند

شورایعالی هماهنگی ترابری ایران محاسبه نرخ کرایه حمل بار بر اساس مسافت و وزن را تصویب کرد. رانندگان کامیون اعلام کردند در صورت برآورده نشدن خواست‎هایشان اعتصاب را از سر خواهند گرفت.

رانندگان کامیون و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای ایران به صورت موقت به اعتصاب خود پایان دادند. وزات راه و شهرسازی محاسبه کرایه حمل بار بر اساس وزن و مسافت را پذیرفت.

اعتصاب رانندگان- عکس: آرشیو

تشکل‌های کامیونداران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با صدور اطلاعیه از «توقف موقت» اعتصاب خبر دادند. آنها اعتصاب بیست روزه خود را «موفقیت‌آمیز» توصیف کردند.

براساس اعلام این تشکل‌ها در آخرین نشست «شورای‌عالی هماهنگی ترابری» محاسبه کرایه حمل بار بر اساس وزن و مسافت تصویب شده است.

محاسبه نرخ کرایه بار بر اساس وزن و مسافت یکی از خواسته‌های رانندگان کامیون در چهارمین دور اعتصاب سراسری امسال بود. آنها پیشتر نیز در ماه‌های خرداد، مرداد و شهریور اعتصاب کرده بودند.

تشکل‌های کامیونداران و رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه‌ پایان موقت اعتصاب اعلام کرده‌اند که منتظر می‌مانند تا اجرای مصوبات دولت برای خواسته‌هایشان را در عمل ببنید.

آنها همچنین گفته‌اند که در صورتی که خواسته‌هایشان برآورده نشود، بار دیگر با تمام توان اعتصاب را از سر خواهند گرفت.

دور چهارم اعتصاب رانندگان کامیون از یکم مهر امسال در چند شهر آغاز و به سرعت به ۳۸۱ شهر گسترش یافت. در جریان این اعتراضات حدود ۲۷۰ راننده از سوی نیروهای امنیتی و قضایی بازداشت شدند. مقام‌های قضایی رانندگان بازداشت شده را به «اشد مجازات» و «اعدام» تهدید کردند.

سرپرست دادسرای قزوین هفته گذشته گفته بود که ممکن است برای ۱۷ راننده بازداشت شده در این استان حکم اعدام صادر شود. دادستان کل جمهوری اسلامی نیز رانندگان بازداشت شده را به «قطاع‌الطریق» متهم کرده بود. دیگر مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی نیز گفته بودند که نباید رانندگان معترض انتظار «مماشات» داشته باشند.

رانندگان کامیون در فراخوان اعتصاب سراسری خواستار افزایش نرخ کرایه حمل بار، کاهش حق کمیسیون شرکت‌های باربری، توزیع لوازم یدکی و لاستیک با قیمت مناسب، برخورد با فساد ماموران پلیس راه، شناسایی رانندگی به عنوان مشاغل سخت، پرداخت سهم دولت حق بیمه رانندگان و برخورد با فساد و دلالی در شرکت‌های باربری شده بودند.

در جریان این اعتصاب که به کمبود سوخت و اقلام کالایی در برخی مناطق ایران انجامید، سازمان راهداری مجوز ۹۵ شرکت باربری را «تعلیق موقت» کرد. رئیس سازمان راهداری گفته بود که به چندین شرکت نیز «تذکر شدید» داده شده است.

همچنین سازمان‌های دولتی برای مقابله با اعتصاب در برخی پایانه‌های باربری تعداد محدودی لاستیک توزیع کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.