ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تدابیر امنیتی پلیس ترکیه در اطراف سفارت ایران تشدید شد

سفیر ایران در ترکیه می‌گوید فردی منتسب به داعش تهدید کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید، اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده. او تخلیه کارکنان سفارت را تکذیب کرد.‎

منابع خبری از احتمال حمله یک بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران در پایتخت ترکیه خبر دادند اما ساعاتی بعد سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت چنین خبری کذب است و همه چیز در سفارت ایران طبق روال همیشگی ادامه دارد. با این حال سفیر ایران در ترکیه می‌گوید فردی منتسب به داعش تهدید کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید، اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده است.

پلیس ترکیه ـ عکس از آرشیو

ظهر دوشنبه ۱۵ اکتبر / ۲۳ مهر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه و برخی رسانه‌های ترکیه، از جمله روزنامه «دیلی صاباح» به نقل از منابع امنیتی ترکیه خبر دادند که پس از دریافت پیامی مبنی بر احتمال حمله یک بمب‌گذار انتحاری به سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا، ساختمان سفارت تخلیه شده و سفیر ایران به مکانی امن منتقل شده است.

همچنین گزارش شد که پلیس ترکیه خیابان تهران در کنار ساختمان ایران را مسدود کرده و در حال بازرسی سفارت است.

— Al-Masdar News (@TheArabSource) 15. Oktober 2018

خبرگزاری رویترز نیز از تدابیر شدید امنیتی و بازرسی خودروها در اطراف سفارت ایران خبر داده اما گفته که سفارتخانه به کار خود ادامه می‌دهد.

هنوز ساعاتی از انتشار این خبر نگذشته بود که بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران این گزارش‌ها را تکذیب کرد.

قاسمی گفت: «چنین خبر و ادعایی کذب محض است و پرسنل سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند‌ و مشغول کار روزانه خود هستند.»

محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی در ترکیه نیز به ایرنا گفته است «اوضاع در کنترل و عادی است». به‌گفته طاهریان‌فرد فردی منتسب به گروه «دولت اسلامی» (داعش) تهدید کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید، اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده است. او تخلیه کارکنان سفارت و بمب‌گذاری را تکذیب کرد.

یکی از مقامات سفارت جمهوری اسلامی در ترکیه که نامی از او برده نشده، به خبرگزاری تسنیم گفته که پلیس هنوز توضیحی درباره افزایش تدابیر امنیتی در خارج از سفارت و بستن خیابان نداده است.

یکی از روزنامه‌نگاران شبکه تی‌آرتی بین‌المللی نیز گزارش داده که در سفارت ایران خبری نیست.

— Aslı Atbaş (@asliatbas) 15. Oktober 2018

تلویزیون ایران اعلام کرد که مقامات ترکیه امنیت اطراف سفارت جمهوری اسلامی در آنکارا را تشدید کرده‌اند.

آسوشیتدپرس نوشته که چندین خودرو پلیس و مأموران لباس شخصی و نیروهای ویژه در خیابان تهران در اطراف سفارت ایران مستقر بودند. مأموران خودروها را متوقف کرده و به بازرسی آن‌ها می‌پرداختند.

صبح روز ۲۶ شهریور/ ۱۷ سپتامبر نیز اعضای یک گروه آنارشیستی به نام «روویکوناس» در یونان، در همبستگی با احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی ایران با قوطی‌های رنگ به سفارتخانه ایران در آتن حمله کردند. حمله‌کنندگان موفق شدند از محل حادثه فرار کنند.

یک هفته قبل از آن نیز عده‌ای به سفارتخانه ایران در هلسینکی حمله کردند و پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدند.

این اقدامات در پی حملات موشکی سپاه پاسداران در ۸ سپتامبر / ۱۷ شهریور به مقر فرماندهی و اردوگاه آموزشی حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران در شهر کوی‌سنجق صورت گرفت. در این حملات موشکی دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

توضیح:

این خبر با اطلاعات تازه به‌روز شد و تیتر و تیزر آن تغییر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.