ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامزد انتخابات پارلمانی افغانستان در هلمند ترور شد

عبدالجبار قهرمان نماینده سابق رئیس جمهور افغانستان بود. در حمله طالبان، هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند. تحقیقات ادامه دارد.

یک نامزد انتخابات پارلمانی افغانستان در پی انفجار بمب در دفترش در ولایت هلمند کشته شد. هفت نفر دیگر در این انفجار زخمی شده‌اند. طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.

عبدالجبار قهرمان، نماینده سابق اشرف غنی و نامزد کنونی انتخاباتی پارلمانی افغانستان ترور شد

عبدالجبار قهرمان، نماینده سابق اشرف غنی و نامزد کنونی انتخاباتی پارلمانی افغانستان که خود را برای انتخابات شنبه آماده می‌کرد، ساعاتی قبل بر اثر انفجار بمبی که زیر صندلی او جاسازی شده بود کشته شد. این انفجار در ستاد انتخاباتی او در شهر لشکرگاه واقع در جنوب استان هلمند روی داد.

عمر زواک، سخنگوی والی هلمند اعلام کرد که هفت نفر دیگر نیز در این انفجار زخمی شده‌اند و تحقیقات بیشتر ادامه دارد.

طالبان که انتخابات پارلمانی افغانستان را تحریم کرده است، مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت. این گروه پیشتر بیانیه‌ای را منتشر کرده بود و به معلمان و دانش‌آموزان هشدار داده بود که از شرکت در انتخابات پارلمانی ۲۰ اکتبر/۲۸ مهر خودداری کنند و اجازه ندهند که از مدارس به عنوان حوزه‌های انتخاباتی استفاده شود.

از نظر ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، تنها هدفِ انتخابات پارلمانی ۲۰ اکتبر مشروعیت بخشیدن به حضور نیروهای آمریکایی و خواسته‌های آن‌هاست. او با متهم کردن کابل به این‌که به‌دنبال راه‌های «مخرب» است تا «خشم در مقابل اشغال خارجی را به حداقل برساند»، گفت: «مردم از این‌که که بتوانند آزادانه رأی دهند احساس گمراهی می‌کنند».

سخنگوی طالبان افزود: «راه حل واقعی برای بحران کنونی افغانستان، در خروج کامل تمام نیروهای اشغالگر خارجی و بازسازی حاکمیت اسلامی اصیل است.»

عبدالجبار قهرمان دهمین نامزدی است که در دو ماه گذشته کشته می‌شود. همچنین دو تن دیگر از نامزدها ربوده شده و ۴ تن دیگر به وسیله گروه‌های مسلح زخمی شده‌اند.

هفته گذشته نیز ۲۲ نفر در گردهم‌آیی نظیفه یوسفی‌بیک، نامزد دیگر انتخابات افغانستان در ولایت تخار بر اثر بمب‌گذاری کشته شدند.

دولت افغانستان نگران آن است که در زمان برگزاری انتخابات، طالبان با حملات خود مانع از برگزاری کارزار انتخاباتی و برگزاری آرام انتخابات شوند. اطمینان از این‌که انتخابات پارلمانی به‌درستی و بدون خشونت انجام شود، اولویت اصلی دولت افغانستان و شرکای بین‌المللی آن است.

موضع رسمی واشنگتن کمک به مذاکره طالبان با دولت مرکزی افغانستان است و بارها بر اساس استراتژی جدید، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده که درخواست طالبان برای مذاکرات مستقیم را نخواهد پذیرفت. بر اساس این استراتژی، قرار بود آمریکا بر حملات نظامی علیه طالبان برای کشاندن این گروه به میز مذاکره با کابل بیفزاید. طالبان اما اعلام کرده که دولت مرکزی اقتدار لازم برای مذاکره بر سر خروج نیروهای خارجی از افغانستان را ندارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.