ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: کشاورزان اصفهان باز هم تجمع کردند

نماینده اصفهان می‌گوید: کشاورزان می‌ببینند که جلوی چشم‌شان آب به جای دیگری می‌رود. صنایع نباید از آب شیرین استفاده کنند.

کشاورزان اصفهان پنجشنبه ۲۶ مهر بار دیگر به نشانه اعتراض تجمع کردند. آنها این‌بار نیز تراکتور و دیگر ماشین‌های کشاورزی خود را در میادین ورودی شهرهای استان اصفهان پارک کردند. نمانیده اصفهان گفته که مشکل کشاورزان فقط خشکسالی نیست.

اعتراض کشاورزان اصفهان- عکس: آرشیو

کشاورزان در چند شهر استان اصفهان بار دیگر در اعتراض به عدم تامین حق‌آبه تجمع کردند. دور تازه اعتراضات کشاورزان اصفهان از حدود دو هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

کشاورزان معترض که تراکتور و دیگر ماشین‌آلات کشاورزی را در میادین ورودی شهرهای مختلف استان اصفهان پارک می‌کنند، می‌گویند که وعده مسئولان مبنی بر تامین حق‌آبه کشت پائیزه تحقق نیافته است.

یک ویدئو از تجمع امروز کشاورزان اصفهان:

محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان پیشتر گفته بود که با اجرای طرح آب‌چرخانی مشکل کشاورزان برطرف خواهد شد. این طرح اما با مخالفت نمایندگان مجلس شورای اسلامی روبرو شده است.

علاوه بر این کشاورزان کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی که به منظور جبران زیان کشاورزان پرداخت شده، «بسیار کم» و «توهین‌آمیز» است.

به گفته آنها دولت تنها به شمار محدودی از کشاورزان مبلغ ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض پرداخته است.

یکی دیگر از تعهدات دولت به کشاورزان همزمان با اعتراضات زمستان سال گذشته و بهار امسال، استهمال وام‌های بانکی آنان بود. این طرح اما تا به حال اجرایی نشده است.

استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرده که استهمال وام بانکی کشاورزان به زودی اجرا شود. او از کشاورزان خواسته که نگران نباشند.

او درباره بخشودگی بدهی کشاورزان هم گفته که این پیشنهاد برای بررسی به سازمان برنامه و بودجه فرستاده شده است.

مشکل کشاورزان فقط خشکسالی نیست

در پیوند با همین موضوع حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی مشکل کشاورزان این استان را تنها خشکسالی ندانسته است.

او مسئولان دولتی را عامل بروز مشکل دانسته و گفته که «کشاورزان اصفهان می‌بینند آب از جلوی چشم‌هایشان به استان دیگری می‌رود و می‌دانند مشكل ما تنها خشكسالی نیست بلكه عدم مدیریت و به هم خوردن رژیم حقوقی زاینده رود است».

بخشی از آب زاینده‌رود به استان یزد منتقل می‌شود. دو روز قبل عده‌ای از معترضان، به یکی از حوضچه‌های حوالی ایستگاه قارنه در منطقه بهارستان حمله کردند و خط لوله انتقال آب در این محل را مجدداً تخریب کردند. محمود زمانی قمی، استاندار یزد نیز بلافاصله برای رایزنی و گفت‌وگو با مقامات عالی در وزارت نیرو به تهران رفت. این بیست و دومین باری است که معترضان خط لوله انتقال آب به یزد را می‌شکنند.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تخصیص آب شیرین به صنایع را هم از دیگر عوامل کمبود آب دانسته و گفته که صنایع نباید از آب شیرین استفاده کنند.

او مدعی شده که شرکت‌های موسوم به «دانش‌بنیان» در حال بررسی ارائه طرح برای تامین آب مورد نیاز صنایع هستند.

کشاورزان اصفهان بهار امسال و زمستان سال گذشته نزدیک به دو ماه در اعتراض به عدم تامین حق‌آبه تجمع و تظاهرات کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.