ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت علوم: مدارک تحصیلی مهدی هاشمی، مقام دولت احمدی‌نژاد جعلی است

مدرک کارشناسی مهدی هاشمی از نزدیکان ابراهیم رئیسی جعلی و مدرک دکترای او هم از یک پژوهشگاه منحل شده و فاقد اعتبار است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که مدرک مهندسی مهدی هاشمی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و از نزدیکان ابراهیم رئیسی و رئیس پیشین سازمان مهندسی ساختمان جعلی است و مدرک دکترای او هم از یک پژوهشگاه منحل شده اخذ شده و به همین سبب فاقد اعتبار است.

مهدی هاشمی: رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان، نماینده سابق در مجلس شورای اسلامی و از نزدیکان ابراهیم رئیسی با مدرک جعلی

در دولت اول محمود احمدی‌نژاد قرار بود مهدی هاشمی تصدی وزارت راه را به عهده بگیرد اما از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد نگرفت. او در دولت احمدی‌نژاد مدتی معاونت عمرانی وزارت کشور را به عهده داشت و بعد هم که به نمایندگی مجلس نهم رسید، به ریاست کمیسیون عمران مجلس گمارده شد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان از طرف وزارت راه در یک نشست خبری که ۱۲ شهریور سال جاری برگزار شد اعلام کرد که در سازمان نظام مهندسی تهران فساد گسترده‌‌ای وجود دارد. «شفاف‌سازی» در مورد مدارک تحصیلی گروهی از مهندسان بخشی از مبارزه وزارت راه با این فساد است.

پس از آنکه دانشگاه امام حسین اعلام کرد که مدرک مهندسی مهدی هاشمی را به رسمیت نمی‌شناسد، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پروانه کار او به عنوان مهندس عمران را باطل کرد. هاشمی اما گفت که مدرکش جعلی نیست.

آخوندی در آن زمان نوشته بود:

«باید خیلی متأسف بود که کسی که سه سال رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده و چهار سال نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشته و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بوده دانشنامه جعلی ارائه کرده است.»

مهدی هاشمی هم در پاسخ ادعا کرده بود که وزیر راه با این اتهامات قصد دارد انتخابات نظام مهندسی را به سمت مورد نظر خودش هدایت کند:

«این کار را هم بکند برای مردم مسکن، ایمنی و راه می شود؟ فرض کنید من و دوستان من هم به نظام مهندسی راه پیدا نکنیم، ایشان فردا روز باید پاسخگوی این اتهامات و این برخورد و رفتارها باشد. با این اتهام‌زنی‌ها مشکل مدیریتش حل می‌شود؟»

اکنون خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داده که وزارت تحقیقات، فناوری و علوم هم جعلی بودن مدارک تحصیلی مهدی هاشمی را تایید کرده.

بر اساس اطلاعیه وزارت علوم مدرک تحصیلی هاشمی در مقطع کارشناسی در دانشگاه امام حسین جعلی است و به همین سبب وزارت علوم مدرک او در دوره کارشناسی ارشد را هم به رسمیت نمی‌شناسد.

وزارت علوم اعلام کرده که  تحصیلات مهدی هاشمی در دوره دکتری در پژوهشگاه «شاخص پروژه» هم به این دلیل که این پژوهشگاه یک مؤسسه غیر قانونی و منحل شده است، اعتبار ندارد.

پژوهشگاه شاخص پژوه نهادی غیردولتی بود که در سال ۹۱، در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد با قراردادی بین رئیس وقت دانشگاه اصفهان و رئیس این مؤسسه برای تولید مدرک دکتری آغاز به کار کرد. مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی اما در دولت روحانی با اتکا به بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور اين موسسه را منحل کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • الفضول

    سلام. تقریبا تمام روسای قوه قضاییه از دانشگاه معروف هاوایی مدرک گرفته اند که معرف حضور است. و همه هم حقوق و مزایای کامل می گیرند و بعضی حتی حق محرومیت از مطب هم می گیرند.

  • bijan

    به ارزش مدارک تحصیلی کسانی چون روحانی و نوبخت و توکلی وبقیه که با ارز دولتی در اسکاتلند و دانشگاه هایی که کسب وکارشان صدور مدارک برون مرزی بی ارزش برای کشورهایی مانند ایران است هم رسیدگی کنید .