ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح «معلم تمام وقت» ابلاغ می‌شود: معلمان ۶ ساعت بیشتر کار کنند

آموزش و پرورش ایران با افزایش دستمزد معلمان مخالف است، معلمان حق‌التدریس را استخدام نمی‌کند اما ساعت کار موظفی را افزایش می‌دهد.

معاون وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران می‌گوید: طرح «معلم تمام وقت» تا چند روز دیگر ابلاغ خواهد شد. معلمان با این طرح که ساعت کار آنان را افزایش می‌دهد، مخالفند.

تحصن معلمان ۲۲ مهر

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ایران جمعه ۲۷ مهر به خبرگزاری فارس گفت: طرح معلم تمام وقت «نهایتا اوایل آبان به استان‌ها ابلاغ می‌شود».

بر اساس این طرح ساعت کار معلمان در هفته شش ساعت افزایش خواهد یافت.

الهیار ترکمن این طرح را «در راستای خدمت به معلم» توصیف کرده که به گفته او «نباید با بی انصافی نقد شود».

کانون صنفی معلمان طی روزهای گذشته اجرای طرح معلم تمام وقت را «بیگاری معلمان» دانسته بود که کیفیت آموزش می‌کاهد.

با این حال معاون وزیر آموزش و پرورش گفته که بر اساس این طرح حدود ۱,۲ میلیون ساعت تدریس به ساعت کار معلمان افزوده خواهد شد.

به گفته الهیار ترکمن آموزش و پرورش تا به حال این میزان ساعت از معلمان حق‌التدریسی استفاده می‌شد که «مشکلاتی به همراه داشت».

طرح معلم تمام وقت هفتم مهر امسال در شورای حقوق و دستمزد آموزش و پرورش تصویب شد. بر اساس این طرح چنانچه یک معلم در طول هفته شش ساعت بیشتر کار کند، فوق‌العاده شغلی‌اش ۲۵ درصد اضافه می‌شود.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش این طرح کاملا اختیاری و تنها شامل معلمان رسمی و پیمانی است.

وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی برای سال تحصیلی بعدی با کمبود ۷۰ هزار معلم روبرو خواهد بود. با این حال این وزارتخانه همچنان در برابر استخدام معلمان حق‌التدریسی و خرید خدمت مقاومت می‌کند.

علاوه بر این وزارتخانه امسال در حالیکه معلمان به میزان افزایش حقوق و تغییر حق فوق‌العاده خود معترض بودند، حاضر به بازنگری دستمزدها نشد.

این در حالی است که معلمان ۲۲ و ۲۳ مهر در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و سیاست خصوصی‌سازی آموزش و پرورش در بسیاری از شهرهای ایران تحصن کردند. یکی از خواستهای معلمان در جریان این اعتراض بهبود کیفیت آموزش اعلام شده است.

به گفته معلمان، کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی موجب تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و کاهش کیفیت نظام آموزشی شده است.

این اقدام اعتراضی با سکوت مقام‌های ارشد آموزش و پرورش روبرو شد و وزیر آموزش و پرورش دو روز پس از اعتصاب معلمان راهی قم شد و به مراجع مذهبی قول داد؛ سهمیه طلاب در دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش افزایش یابد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.