ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: بیمارستان خمینی کرج فروخته شد

بیمارستان خمینی کرج به قیمت ۲۱۷ میلیارد تومان به یک گروه پزشکی فروخته شده. مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌ها هم مطالبات مزدی کارگران را ۵ ماه اعلام کرده است.

سرانجام سازمان همیاری شهرداری‌ها و استانداری البرز به آنچه که خواستند رسیدند: بیمارستان خمینی کرج به بخش خصوصی واگذار شد. خریدار یک «گروه پزشکی» بدون نام معرفی شده که باید بدهی‌های بیمارستان را تقبل کند.

تجمع کارکنان بیمارستان خمینی کرج مقابل سازمان همیاری شهرداری‌ها ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

محمدرضا آهنگران مدیرعامل سازمان همیاری‌ شهرداری البرز دوشنبه ۳۰ مهر گفت که بیمارستان خمینی کرج بر اساس قانون به مزایده گذاشته شده و برنده مزایده مشخص شده است.

او اعمال تعرفه‌های دولتی را دلیل واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی اعلام کرد و گفت که قرارداد فروش بیمارستان در هفته آینده امضاء خواهد شد.

عباس معینی رئیس بیمارستان خمینی کرج فروش این بیمارستان به بخش خصوصی را تائید کرده و گفته که این بیمارستان که در آغاز مهر امسال کارکنان آن بار دیگر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزدها اعتصاب کردند به قیمت ۲۱۷ میلیارد تومان واگذار شده است.

او از جزئیات واگذاری بیمارستان اظهار «بی اطلاعی» کرده و گفته است که با واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی، مشکلات آن حل خواهد شد.

بیمارستان خمینی کرج از سال گذشته شاهد اعتراض گسترده کارگران، پرستاران و پزشکان بود. به گفته قاسم طاهری نایب رئیس شورای اسلامی کار این بیمارستان از یک سال قبل که مالکان بیمارستان تصمیم به واگذاری آن به بخش خصوصی گرفتند، ۱۱ مرتبه تجمع و تحصن کردند.

کارکنان بیمارستان خمینی کرج همزمان با اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی‌شان که به ۱۱ ماه رسیده، با واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی مخالفت کرده بودند. مخالفت آنها توانسته بود یک مرتبه از فروش بیمارستان جلوگیری کند.

طاهری گفته بود که مالکان بیمارستان با عدم پرداخت دستمزدها و تعطیلی بخش‌ها به دنبال «ورشکستگی ساختگی» برای فروش بیمارستان با قیمت ارزان‌تر هستند.

خریدار ناشناس

در حالیکه دادستانی کرج استانداری را به حل مشکل بیمارستان خمینی موظف کرده بود، علاوه بر رئیس بیمارستان، عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی هم گفته که می‌داند مناقصه‌ای در مورد فروش بیمارستان انجام شده است.

او درباره هویت خریداران گفته که بالاترین پیشنهاد را یک گروه پزشکی داده‌اند اما نمی‌داند مدیران بیمارستان چه تصمیمی گرفته‌اند.

اکبریان پرداخت بدهی کارگران، پزشکان، پرستاران و داروخانه توسط خریدار را از دیگر شروط واگذاری بیمارستان عنوان کرده است.

معینی هم حاضر به افشای هویت خریداران و جزئیات این معامله نشده و تنها گفته که برای پرداخت بدهی‌های بیمارستان جای نگرانی وجود ندارد.

بدهی بیمارستان خمینی کرج ۱۳۰ میلیارد تومان گزارش شده است. همچنین به گفته نائب رئیس شورای اسلامی کار شرکت فروشنده تجهیزات پزشکی وسایل این بیمارستان را به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی ضبط کرده است.

مسئولان بیمارستان خمینی کرج مهر امسال همزمان با اعتراض چند روزه کارگران، پرستاران و پزشکان خدمات بیمارستان را متوقف کردند.

کارکنان بیمارستان این اقدام را در راستای تلاش مسئولان برای ورشکسته نشان دادن بیمارستان دانسته بودند.

مطالبات کارکنان چه خواهد شد؟

در حالیکه قاسم طاهری مطالبات مزدی کارکنان بیمارستان را ۱۱ ماه اعلام کرده، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های البرز گفته که کارکنان تنها ۵ ماه دستمزد معوق دارند.

در چنین شرایطی رئیس بیمارستان هم گفته که خریدار پرداخت مطالبات مزدی کارکنان، پرستاران، پزشکان و داروخانه‌ها را بر عهده دارد. او در بار جزئیات مطالبات کارکنان توضیحی نداده و تنها گفته است که کارکنان «نگران نباشند و وضعیت بهتر خواهد شد».

بیمارستان خمینی کرج حدود ۵۰۰ کارگر، پرستار، پزشک و ... دارد که از شش تا ۱۱ ماه مطالبات مزدی معوق دارند. عدم پرداخت حق بیمه، تمدید دفترچه‌های درمانی آنان را غیرممکن کرده است. علاوه بر این قرارداد بیشتر کارگران و پرستاران بیمارستان موقت و حتی یک ماه است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسعد

    هر جا گفته شد موارد قانونی رعایت شده و نام افراد مخفی ماند بدانید که دزدی در حال وقوع است.