ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین کاروان پناهجویان از آمریکای مرکزی به سمت مکزیک روانه شد

پناهجویان هندوراسی از فقر و خشونت در کشورشان گریخته‌اند و هم‌اکنون در شهر اوئیکستلا در ۵۰ کیلومتری شمال مرز گواتمالا به سر می‌برند.

«بحران مرزی» آمریکا تشدید می‌شود. دومین کاروان پناهجویان از آمریکای مرکزی به سمت مکزیک روانه شدند.

«بحران مرزی»: دومین کاروان پناهجویان از آمریکای مرکزی به سمت مکزیک روانه شد

علاوه بر کاروان بزرگی از پناهجویان که یکشنبه وارد مکزیک شده بود، گروه دیگری بالغ بر هزار نفر از ساکنان آمریکای مرکزی سه‌شنبه در گواتمالا به سمت مرز مکزیک روانه شدند. این گروه که تعداد زیادی از نفرات آن پناهجویان هندوراسی هستند از فقر و خشونت در کشورشان گریخته‌اند و هم اکنون در شهر اوئیکستلا در ۵۰ کیلومتری شمال مرز گواتمالا به سر می‌برند که ۱۸۰۰ کیلومتر با مرز آمریکا فاصله دارد. حرکت این کاروان‌ها به سمت مرز آمریکا عصبانیت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را در پی‌ داشته است.

پس از ورود اولین کاروان، رئیس جمهور آمریکا که سعی دارد شانس حزب خود را در انتخابات ۶ نوامبر کنگره افزایش دهد، مسئله حرکت مهاجران به سمت مرزهای آمریکا را یک «فوریت ملی» خواند و تهدید کرد که میلیون‌ها دلار کمک مالی به آمریکای مرکزی را قطع می‌کند.

مقامات دولت ترامپ سه‌شنبه در یک نشست خبری افزایش خانواده‌های پناهجو را مدرکی بر وجود یک "بحران مرزی" دانستند زیرا به دلیل حمایت قانون ایالات متحده از کودکان مهاجران،‌ بازداشت و اخراج این گروه‌ها برای مقامات اجرایی مشکل‌تر است.

از سوی دیگر دولت مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرده که ۱۶۹۹ درخواست پناهندگی دریافت کرده است که بخشی از آن شامل کودکان نیز می‌شود. دولت تعداد کل افراد این گروه را ۴۵۰۰ نفر تخمین می‌زند.

صدها پناهجو سه‌شنبه در اوئیکستلا توقف کردند. گروه‌های مذهبی و شرکت‌ها برای آنها لباس و مقامات محلی واکسن، غذا و نوشیدنی فراهم کردند.

یکی از پناهجویان می‌گوید که این کاروان طبق برنامه صبح چهارشنبه ۲۴ اکتبر حرکت خواهد کرد.

یکی از شاهدان به رویترز گفته است که در همسایگی گواتمالا گروه دیگری متشکل از ۱۰۰۰ پناهجو که آنها نیز اکثرا هندوراسی هستند آهسته و با پای پیاده از شهر شرقی چیکیمولا حرکت کرده‌اند. بعضی از منابع محلی تعداد آنها را ۲۰۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

مائورو ورزلتی مدیر خانه پناهجویان که یکی از پناهگاه‌های موجود در گواتمالاست می‌گوید: «ما می‌دانیم که این مسئله در چند روز حل نخواهد شد و پروسه مهاجرت طولانی خواهد بود».

او همچنین اضافه کرد که پناهگاه او در هفته گذشته بیش از ۱۱هزار پناهجو را پذیرفته است.

انتظار می‌رود در روزهای آینده کاروان‌های دیگری نیز از آمریکای مرکزی اعزام شوند. گزارش‌هایی که می‌گویند این مسیر نسبت به مسیر خطرناک شمالی مسیر امن‌تری برای پناهجویان است به این گروه‌ها جرات بیشتری برای حرکت به سمت مکزیک بخشیده است.

ترامپ و جمهوریخواهان به دنبال این هستند تا از موضوع کاروان‌ها و پناهجویان در انتخابات میان دوره ای آمریکا استفاده کنند. این انتخابات مشخص می‌کند که آیا حزب او همچنان کنترل سنا و مجلس نمایندگان آمریکا را در دست خواهد داشت یا خیر.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.