ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه تجدیدنظر رسیدگی به اتهامات محمد حبیبی برگزار شد

محمد حبیبی از اردیبهشت امسال پس از دستگیری در تجمع مقابل سازمان برنامه و بودجه در زندان نگهداری می‌شود. وکیل او فضای محاکمه را خوب توصیف کرد و گفت: به نتیجه دادگاه امیدوار است.

حسین تاج، وکیل محمد حبیبی - معلم زندانی و فعال صنفی حقوق معلمان – خبر داد که دادگاه تجدیدنظر رسیدگی به اتهام‌های موکلش روز دوم آبان در تهران برگزار شد. این دادگاه قرار است به اعتراض‌های این معلم زندانی و وکیلش نسبت به رای دادگاه بدوی که حبیبی را به ۱۰ سال و شش ماه حبس محکوم کرد، رسیدگی کند.

با توجه به قوانین ایران حبیبی باید از ۱۰ سال و شش ماه حبس هفت سال و شش ماه را در زندان سپری کند.

محمد حبیبی، فعال صنفی فرهنگیان و عضو هیات مدیره کانون معلمان استان تهران است که ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در جریان تجمع معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران همراه با ضرب و شتم بازداشت شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران اول مرداد امسال به ریاست ماشاالله احمدزاده، محمد حبیبی را به اتهام "اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی"، "تبلیغ علیه نظام" و "اخلال در نظم" به ترتیب به هفت سال و نیم حبس، ۱۸ ماه حبس، ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. قاضی همچنین دو سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور را هم به حکم اضافه کرد.

پس از بازداشت حبیبی، کارگزینی وزارت آموزش و پرورش، حقوق و دستمزد ماهانه این معلم را نیز قطع کرده است.

سندیکاهای کارگری بین المللی، فعالان حقوق صنفی و معلم‌ها از جمله سندیکاهای فرانسوی و بیش از ۱۴۰۰ تن از فعالان مدنی و صنفی در نامه‌های جداگانه خطاب به مقام‌های سیاسی جمهوری اسلامی خواستار آزادی بی قید و شرط این معلم زندانی شده‌اند. همچنین کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) در نامه‌ای خطاب به مسئولان حکومت اسلامی، به حکم سنگین دادگاه بدوی اعتراض کرده است.

این دومین بار است که محمد حبیبی برای فعالیت‌های صنفی دستگیر و زندانی می‌شود. او اسفند  سال گذشته هم در محل کار خود بازداشت شده بود و ماموران امنیتی خانه او را هم تفتیش کرده بودند.

وکیل محمد حبیبی پس از برگزاری دادگاه تجدید نظر شرایط محاکمه را «خوب» توصیف کرد و گفت: «به نتیجه این جلسه امیدوار است».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.