ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: اگر نشنیده‌اید بدانید که تحریم‌های دیگری هم در راه است

رئیس جمهوری آمریکا در مراسم یادبود قربانیان بمب‌گذاری در مقر تفنگداران آمریکایی یادآوری کرد که تحریم‌ها فقط به تحریم نفت ایران محدود نمی‌شود.

رئیس جمهوری آمریکا در مراسم یادبود قربانیان بمب‌گذاری در مقر تفنگداران آمریکا با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در این حادثه تروریستی، یک بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت بعد از آغاز تحریم نفتی ایران در ۴ نوامبر/ ۱۳ آبان تحریم‌های دیگری هم در راه است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا (عکس: آرشیو)

۲۳ اکتبر ۱۹۸۳ در جریان بمب‌گذاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت ۲۴۱ نظامی آمریکایی، ۵۸ نظامی فرانسوی و ۶ غیرنظامی جان باختند. در این بمب‌گذاری حدود هزار کیلوگرم مواد منفجره با دو کامیون به داخل ساختمان‌های صلح‌بانان نیروهای چندملیتی در لبنان (MNF) مخصوصاً تفنگداران نیروی دریایی آمریکایی و نیروهای مسلح فرانسه منتقل و منفجر شد. در آن زمان جهاد اسلامی مسئولیت بمب‌گذاری را پذیرفت، اما برخی ادعا کردند که علی اکبر محتشمی‌‌پور سفیر وقت ایران در سوریه، و حسین دهقان در طراحی و اجرای این حمله دست داشته‌اند. جمهوری اسلامی هرگونه مداخله در بمب‌گذاری بیروت را رد کرده است. دونالد ترامپ بامداد جمعه ۲۶ اکتبر/ ۴ آبان، یک هفته قبل از آغاز تحریم نفت ایران، در مراسمی میزبان خانواده قربانیان بمب‌گذاری در مقر تفنگداران دریایی آمریکا بود. هدف از تحریم نفت ایران، علاوه بر نظارت بر برنامه موشکی سپاه، تحدید نفوذ جمهوری اسلامی در خاورمیانه از جمله در جنوب لبنان است. ترامپ در جمع خانواده قربانیان گفت:

«غیر از القاعده، هیچ گروه تروریستی دیگری دستش به اندازه حزب‌الله به خون آمریکایی‌ها آغشته نیست. قربانیان بمب‌گذاری سال ۱۹۸۳ از جمله قهرمانانی بودند که برای مبارزه با تروریسم اسلامی به منطقه اعزام شده و در صف اول این مبارزه بودند. حکومت ایران حامی تروریسم است و ادامه فعالیت‌هایش در منطقه از جمله دلایلی بود که سال گذشته از توافق فاجعه‌بار هسته‌ای با آن خارج شدم.»

 رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنانش اعلام کرد که طرحی را برای اعمال تحریم‌های تازه علیه حزب‌الله لبنان امضاء کرده است.

ساعتی بعد از سخنان ترامپ، کمیته امور خارجی کنگره آمریکا نام این طرح را که با امضای رئیس جمهوری ایالات متحده جنبه قانونی یافته اعلام کرد: «قانون اصلاح جلوگیری از درآمد بین المللی حزب‌الله.»

ترامپ گفت هدف از اجرای این قانون این است که دسترسی حزب‌الله به منابع مالی قطع شود. ترامپ ایران را به مشارکت در بمب‌گذاری در مقر تفنگداران آمریکا متهم کرد و گفت:

«ایران تا یک سال قبل در تأمین مالی حزب‌الله نقش مهمی داشت. اگر نشنیده‌اید بگویم که داریم کارهای زیادی علیه ایران انجام می‌دهیم. تحریم‌های آمریکا  که بعد از برجام لغو شده بود به طور کامل باز خواهند گشت و بعد از آن هم تحریم‌های دیگری علیه ایران اعمال خواهد شد. نشان می‌دهیم که با هدف قرار دادن تروریست‌ها، حامیان آنها و قطع شریان مالی تروریسم، هرگز حمله به نظامیانمان در بیروت را فراموش نخواهیم کرد.»

اردیبهشت سال جاری وزارت خزانه‌داری آمریکا در نخستین گام بعد از خروج آمریکا از برجام در طی دو روز، ابتدا حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و معاون او نعیم قاسم و سپس عبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله لبنان در ایران، محمد ابراهیم بازی، تأمین‌کننده مالی این گروه و پنج شرکت مربوط به او را تحریم کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.