ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ۲۰۱۷، شمار میلیاردرها بیشتر و ثروت‌شان از همیشه انبوه‌تر شد

سال گذشته ثروتمندترین‌های جهان بیشتر از هر سال دیگری پول درآوردند و ۸,۹ تریلیون دلار به ثروت‌شان افزودند. اما به دارایی نیمه فقیرتر جهان افزوده نشد.

شکاف طبقاتی و نابرابری رو به افزایش است. اما بزرگ‌ترین بانک سوئیس و بزرگ‌ترین بانک خصوصی جهان بر اساس تازه‌ترین پژوهش‌اش درباره ثروتمندان جهان اعلام کرده که در ۲۰۱۷ بر شمار میلیاردرها و ثروت‌شان افزوده شد.

جف بزوس ثروتمندترین فرد جهان است

بر اساس «گزارش میلیاردرهای» بانک یو‌بی‌اس سوئیس، ثروتمندترین آدم‌های سیاره در ۲۰۱۷ بیشتر از هر سال دیگری در تاریخ ثبت این آمار پول درآورده‌اند، رکورد زده‌اند، و توانسته‌اند سال قبل ۸,۹ تریلیون دلار به ثروت‌شان بیفزایند. یعنی حدود ۱,۴ تریلیون دلار بیشتر نسبت به سال پیش.

این گزارش همچنین می‌افزاید که شمار میلیاردرهای جهان از ۱۹۷۹ تن در سال ۲۰۱۶ به ۲۱۵۸ تن در سال پیش افزایش یافته است.

شمار ثروتمندان به ویژه در چین و منطقه آسیا‌ـ‌‌اقیانوسیه به طرز خارق‌العاده‌ای افزایش یافته: ۲۰۱۷ در چین هر هفته تقریباً دو میلیاردر جدید به وجود آمدند و در منطقه آسیا‌ـ‌اقیانوسیه به طور کلی شمار میلیاردرها از ۱۷۸ تن در ۲۰۰۷ به ۸۱۴ تن در ۲۰۱۷ رسیده است. یعنی افزایشی ۴۵۰ درصدی در تنها یک دهه.

این گزاش پیش‌بینی می‌کند که میلیاردرهای این منطقه به ویژه در چین طی سه سال از همتایانشان در آمریکا ثروتمندتر خواهند شد. هم‌اکنون بیشتر میلیاردرها در آمریکا هستند.

اما همزمان با افزایش بی‌سابقه ثروت میلیاردرها در جهان،‌ شکاف طبقاتی نیز افزایش یافته است. خیریه «اکسفام» در گزارش امسال‌اش درباره نابرابری در جهان اعلام کرده بود که سال گذشته هر دو روز یک نفر در جهان میلیاردر شد، در حالی‌‌که نیمه فقیرتر جمعیت جهان افزایشی در دارایی‌های خود تجربه نکردند.

به گفته اکسفام، ۴۲ ثروتمند نخست جهان ثروتی معادل ۳,۷ میلیارد تن از جمعیت دنیا را صاحب هستند. این موسسه همچنین اعلام کرده بود که ۸۲ درصد ثروت تولیدشده در ۲۰۱۷ به ۱% جمعیت ثروتمند دنیا تعلق گرفت.

اکسفام هشدار داده بود که این روند «غیرقابل قبول و غیرپایدار» است.

وراثت: وسیله باقی‌ماندن ثروت در دست ثروتمندان

گزارش یو‌بی‌اس نشان می‌دهد که از میان ۱۷۹ میلیاردر جدیدی که سال گذشته در جهان ظاهر شدند، بیش از ۴۰ تن از آنها ثروت‌شان را به ارث برده‌اند.

این گزارش همچنین با توجه به شمار میلیاردرهای بالای ۷۰ سال پیش‌بینی می‌کند که طی ۲۰ سال آینده ۳,۴ تریلیون دلار دیگر به نسل بعدی خانواده‌های ثروتمند دست به دست خواهد شد:

«یک انتقال عظیم ثروت آغاز شده. در پنج سال گذشته، رقم ارث‌رسیده از میلیاردرهای مرده به میراث‌برانشان سالانه ۱۷ درصد رشد داشته است و در ۲۰۱۷ به ۱۱۷ میلیارد دلار رسیده. تنها در سال گذشته،‌ ۴۴ میراث‌بر با به ارث بردن بیش از یک میلیارد دلار به جمع میلیاردرها پیوستند».

به گزارش این بانک،‌ قاعده قدیمی «نسل اول ثروت را کسب می‌کند، نسل دوم حفظ می‌کند و نسل سوم بر باد می‌دهد» دیگر صدق نمی‌کند. یو‌بی‌اس در گزارش‌اش اشاره کرده که میراث‌بران نه تنها ثروت را بر باد نمی‌دهند، بلکه به دقت حفظ و در برخی موارد آن را به مراتب بیشتر می‌کنند.

بیش از ۱۸۰ میلیاردر نیز در طرحی مشترک با عنوان «عهد بخشش» ثبت‌نام و عهد کرده‌اند که نیمی از ثروت‌شان را پس از مرگ به خیریه‌ها بدهند.

ثروتمندترین فرد جهان اکنون جف بزوس، مالک آمازون با ۱۴۶ میلیارد دلار دارایی است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.