ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: دانشجویان در تهران و سبزوار تجمع کردند

دانشجویان در هر دو دانشگاه خواستار استعفای معاونت دانشجویی شدند. معاونان دانشجویی هم دانشجویان را به تشکیل پرونده انضباطی و شکایت تهدید کردند.

اعتراضات دانشجویان به کاهش خدمات در دانشگاه‌های دولتی در دو دانشگاه تربیت مدرس تهران و حکیم سبزواری سبزوار ادامه یافت. معترضان در هر دو دانشگاه به برخورد انضباطی و شکایت تهدید شدند.

تجمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس تهران، ۶ آبان ۱۳۹۷

در تهران دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به کیفیت غذا، کمبود خوابگاه، افزایش هزینه‌ها، کاهش سنوات و دیگر امور صنفی تجمع کردند. آنها خواستار برکناری معاونت دانشجویی نیز شدند. معاون دانشجویی اما دانشجویان معترض را به برخورد انضباطی در صورت ادامه اعتراض تهدید کرد.

به گزارش کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشگاه‌های ایران، دانشجویان معترض  خواستار توقف تخلیه خوابگاه‌ها ودستیابی به یک راهکار بلند مدت برای تامین خوابگاه مورد نیاز سایر دانشجویان، ارائه فهرست کامل از پرونده‌های انضباطی تشکیل شده برای دانشجویان و بسته شدن بی قید و شرط این پرونده‌ها در کمیته‌های انضباطی هستند.

شفاف‌سازی در باره مناقصه سلف سرویس، انتشار کامل متن قرارداد با پیمانکار و همچنین نظارت کامل شورای صنفی بر حجم و کیفیت غذا در سالن غذاخوری از دیگر مطالبات دانشجویان این دانشگاه است.

آنها همچنین از دانشگاه خواسته‌اند که رویه اجرایی مرتبط با سنوات را که تحصیل دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پس از چهار ترم را به پرداخت شهریه مشروط کرده و به مدرسان اجازه کسر نمره در صورت تاخیر در ارائه پایان‌نامه را داده است، متوقف کند.

حضور دانشجویان در صندوق رفاه دانشجویی برای تعیین دقیق درجه خوابگاه‌ها و تعیین نرخ از دیگر خواست‌های دانشجویان معترض اعلام شده است.

علاوه بر این دانشجویان از ریاست و معاونان دانشگاه خواسته‌اند که حداقل هر ترم یک جلسه پرسش و پاسخ برای پاسخگویی در باره عملکرد دانشگاه با دانشجویان برگزار کنند.

محمدرضا اصلاحچی معاون دانشجویی این دانشگاه در واکنش به این اعتراض‌ها، دانشجویان معترض را به «اقدامات تنبیهی» تهدید کرد و گفت: «هر گونه تجمع بدون مجوز و هماهنگی در فضای دانشگاه مزاحمت برای فعالیت‌های مهم آموزشی پژوهشی دانشگاه بوده و قطعا تنبیهاتی به دنبال دارد».

او مدعی شد که مسئولان دانشگاه در حال پیگیری مطالبات دانشجویان هستند و برای حل بخشی از این مشکلات به زمان بیشتری نیاز دارند.

اصلاحچی در ارتباط با پرونده انضباطی دانشجویان معترض هم، تجمع دانشجویان را موجب «ایجاد اختلال در برنامه دانشگاه» دانست و گفت که با توجه به «شرایط حساس سیاسی کشور در آبان» چنانچه تجمع‌ و اعتراضات دانشجویان در چهارچوب قانونی صورت نگیرد، می‌تواند «موجب مشکلات پیچیده‌ای برای معترضان شود».

معاون دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری دانشجویان را به شکایت تهدید کرد

در سبزوار نیز دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری با خواست‌های همسو با دانشجویان تربیت مدرس تجمع کردند. آنها به نشانه اعتراض ظرف‌های غذا را در حیاط دانشگاه چیدند و علیه مسئولان دانشگاه شعار دادند.

تجمع دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، ۶ آبان ۱۳۹۷

به گزارش منابع خبری، معاون دانشجویی این دانشگاه پس از حضور کوتاه مدت در جمع دانشجویان معترض، آنان را به شکایت و تشکیل پرونده در کمیته انضباطی و دستگاه قضایی تهدید کرد.

دانشجویان همزمان با حضور معاون دانشجویی در حیاط دانشگاه علیه او شعار داند و خواستار استعفایش شدند. به گفته دانشجویان، معاونت دانشجویی تشکیل پرونده برای دانشجویان معترض را جایگزین انجام وظایف و مسئولیت‌های خود برای کاهش مشکلات دانشجویان و بهبود خدمات کرده است.

پیش از این نیز دانشجویان در چند دانشگاه دیگر در اعتراض به کاهش خدمات در دانشگاه‌های دولتی تجمع کرده بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.