ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتریش عهدنامه سازمان ملل درباره امنیت مهاجرت را امضا نمی‌کند

۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل با عهدنامه جهانی درباره امنیت مهاجرت موافقت کرده‌اند، تنها آمریکا و مجارستان با آن موافق نبودند. اکنون اتریش نیز این عهدنامه را خلاف حاکمیت ملی خود می‌داند.

مجارستان در همسایگی اتریش عهدنامه مهاجرتی سازمان ملل را نپذیرفته. دولت اتریش اعلام کرد که به همین سبب و با توجه به نگرانی‌های مربوط به حاکمیت ملی خود، عهدنامه جهانی درباره امنیت مهاجرت را که به تصویب سازمان ملل رسیده امضا نخواهد کرد.

سباستیان کورتس، صدراعظم اتریش

خبرگزاری اتریش چهارشنبه ۳۱ اکتبر / ۹ آبان گزارش داد که سباستیان کورتس، صدراعظم محافظه‌کار اتریش و معاون او هاینس ـ کریستیان اشتراخه اعلام کردند که اتریش سند سازمان ملل درباره امنیت و نظم مهاجرت را امضا نمی‌کند و در این رابطه نماینده رسمی به مراکش اعزام نخواهد کرد. آن‌ها در این زمینه از جمله بر تمایز بین مهاجرت قانونی و غیرقانونی تأکید کرده‌اند.

سباستیان کورتس گفت: «برخی از نکات در این عهدنامه وجود دارد که ما به آن‌ها انتقاد داریم. ما از به خطر افتادن حاکمیت ملی خود نگرانیم.»

هاینس ـ کریستیان اشتراخه رهبر حزب آزادی اتریش نیز گفت: «برخی از مضامین این عهدنامه مخالف با مواضع ماست. مهاجرت نمی‌تواند یک حق انسانی تلقی شود و چنین نیست. این درست نیست که کسی به دلیل وضعیت اقلیمی یا فقر حق مهاجرت داشته باشد.»

کمیسیون اروپا از خروج اتریش از عهدنامه مهاجرتی سازمان ملل اظهار تأسف کرد. یک سخنگوی کمیسیون اروپا در بروکسل گفت، اعتقاد همچنان بر این است که مهاجرت یک چالش جهانی است و تنها راه حل‌های جهانی و پذیرش سهمی در آن منجر به نتیجه می‌شود.

۱۹۲ کشور عضو سازمان ملل متحد در ژوئیه گذشته پس از ۱۸ ماه مذاکره، با معاهده جهانی درباره امنیت و نظم مهاجرت موافقت کردند. تنها کشوری که با این سند مخالفت کرد آمریکا بود و دولت دست راستی مجارستان نیز بعد به آمریکا پیوست.

آمریکا در دسامبر سال گذشته از مذاکرات در این‌باره کناره گیری کرد و گفت برخی از مفاد آن با سیاست مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور همخوانی ندارد.

در پی توافق سازمان ملل، پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان نیز بلافاصله اعلام کرد که کشورش از این عهدنامه خارج می‌شود. او گفت این سند از مهاجرت‌ها در جهان پشتیبانی می‌کند و آن را به‌عنوان یک حق انسانی می‌شناسد اما از نظر مجارستان این امر غیرقابل قبول است. سیجارتو همچنین افزود مجارستان در مذاکرات آینده در مراکش شرکت نمی‌کند و در مجمع عمومی سازمان ملل علیه این سند رأی خواهد داد.

سند توافق‌شده از نظر قانونی الزامی نیست و در ۱۱ و ۱۲ دسامبر سال جاری میلادی باید در نشست دیگری در مراکش به‌طور رسمی به امضا برسد. با این حال توافقِ تقریباً همه اعضای مجمع عمومی سازمان ملل در مورد این سند، یک موفقیت به شمار می‌رود و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز از آن به‌عنوان یک موفقیت یاد کرده است.

این معاهده نخستین سند بین‌المللی برای تنظیم جریان مهاجرت در سرتاسر جهان است. هدف ازآن گشایش چشم‌اندازهای نوین برای مهاجرت قانونی و همکاری میان کشورها در زمینه مهاجرت عنوان شده است. افزون بر این، در چارچوب این توافق و با رعایت استقلال کشورها، مهاجرت باید در امنیت و با حفظ نظم جریان داشته باشد.

این سند حاوی ۲۳ هدف برای بهبود هدایت و کنترل جریان‌های جهانی مهاجرت است.

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، ۲۵۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان به دنبال مکان تازه‌ای برای زندگی هستند. این رقم مطابق با سه درصد کل جمعیت جهان است. براساس پژوهش شرکت مشاور مدیریت جهانی «مک‌کنزی اند کمپانی»، این سه درصد، ۱۰ درصد از تولید ناخالص ملی در سرتاسر جهان را به دست می‌آورد.

مذاکرات جهانی بین اعضای سازمان ملل درباره این توافق‌نامه در سال ۲۰۱۶ آغاز شد و آمریکا که در آن زمان باراک اوباما رئیس دولت آن بود در این مذاکرات شرکت داشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.