ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: کارگران پتروشیمی فارابی برای دهمین روز اعتصاب کردند

کمبود مواد اولیه در پتروشیمی فارابی به مرحله «حاد» رسیده و زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی موقت آن به گوش کارگران رسیده است.

پس از گذشت ۱۰ روز از آغاز دور تازه اعتراض کارگران پتروشیمی فارابی، مدیرعامل این شرکت سهامداران را مسئول حل مشکلات خواند.

عکس: آرشیو

کارگران پتروشیمی فارابی از ۲۸ مهر امسال بار دیگر در اعتراض به عدم تحقق وعده مسئولان مبنی بر اجرای طرح طبقه‌بندی و پرداخت مطالبات مزدی معوق اعتصاب کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، چهارشنبه نهم آبان همزمان با ادامه اعتصاب کارگران پتروشیمی فارابی مشکلات این شرکت را «حاد» گزارش کرد و نوشت: «زمزمه‌هایی مبنی بر تعطیلی موقت این پتروشیمی به گوش می‌رسد».

برپایه این گزارش این شرکت امکان تامین مواد اولیه برای ادامه تولید را ندارد.

با این حال علی حیدرنژاد مدیرعامل پتروشیمی فارابی گفته که تلاش می‌کند تا مشکلات کارگران را برطرف کند. او گفته که سهامدار اصلی شرکت باید پاسخگوی مطالبات کارگران باشد.

کارگران پتروشیمی فارابی در جریان دور جدید اعتراضات خود خواستار استعفاء و یا برکناری حیدرنژاد نیز شده‌اند. آنها دوشنبه هفتم آبان شعار دادند: «حیدرنژاد حیا کن/ پتروشیمی رو رها کن».

شمار کارگران پتروشیمی فارابی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر واقع در استان خوزستان حدود ۳۳۰ تن گزارش شده است.

شهریور امسال همزمان با دور پیشین اعتراضات کارگران پتروشیمی فارابی، مدیر روابط عمومی این شرکت «نقدینگی» را مشکل اصلی این مجتمع عنوان کرده و گفته بود که این مجتمع ورشکست شده و توانایی تامین مواد اولیه را ندارد.

کارگران پتروشیمی فارابی در اعتراضات شهریور خود که تا نیمه مهر امسال نیز ادامه یافت، خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل شده بودند.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) سهامدار اصلی این مجتمع پتروشیمی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.