ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هزاران مسافر ایرانی در بیابان‌های مهران سرگردان شدند

مسافران در راه بازگشت از عراق به ایران، از نبود اتوبوس، جمعیت زیاد، خاک و آشغال انباشته شده در منطقه، سردی هوا و قطعی برق رنج می‌برند.

شامگاه چهارشنبه شمار زیادی از «زائران اربعین» برای بازگشت به ایران وارد مهران شده‌اند. رانندگان اتوبوس قیمت‌ها را تا حد ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر مسافر و حتی گاهی بیش از آن افزایش داده‌اند و از این‌روی عده زیادی از شهروندان ایرانی در مهران سرگردان شده‌اند. آن‌ها شب را در بیابان‌ها به صبح رساندند.

شامگاه چهارشنبه ۹ آبان: زائران ایرانی در بیابان‌های مهران

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور روز گذشته (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری هیأت دولت در پاسخ به انتقاد اصول‌گرایان از نابسامانی‌ها در برگزاری مراسم اربعین در سال جاری گفته بود «با تجربه سالیان گذشته، مراسم اربعین به بهترین شکل برگزار شد.»

همزمان با این اظهارات، شمار زیادی از زائران ایرانی که رسانه‌های داخلی تعداد آنان را اعلام نکرده‌اند از مرز مهران وارد ایران شدند. اتوبوس هم به اندازه کافی برای حمل و نقل مسافران وجود داشت اما رانندگان قیمت‌ بلیت‌ها را به قدری افزایش داده بودند که عده زیادی قدرت پرداخت نداشتند و ناگزیر در بیابان‌ها سرگردان شدند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مردان مسافر را نشان می‌دهد که علم و پرچم به دست تلاش می‌کنند با هر وسیله‌ای خود را به جایی برسانند - حتی در بار کامیون‌ها.

حسنعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی سرگردانی مسافران اربعین در مهران را تأیید کرده است:

«مردم در پیامک‌های متعدد از بی‌نظمی در مرز مهران گلایه داشتند و خواستار رسیدگی شدند. اینجانب هم پیامک مردم را برای وزیر راه و شهرسازی و معاون پارلمانی رئیس جمهور و دیگر مسئولان از جمله معاونین وزارت راه ارسال کرده و خواستار اقدام فوری برای رفع مشکلات شدم.»

به گفته این نماینده اصول‌گرا وزیر راه وعده داده که مشکل حمل و نقل مسافران را به زودی برطرف می‌کند.

محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هم گفته است:

«مردم در تماس تلفنی با اینجانب اعلام کردند که از صبح تا عصر روز چهارشنبه در مرز مهران منتظر اتوبوس بودند، اما اتوبوسی وجود نداشت. اینجانب با رئیس ستاد اربعین و معاون پارلمانی رئیس جمهور تماس گرفتم، اما آقایان جواب تلفن را ندادند.»

به گفته نماینده خمینی‌شهر مسافران سرگردان از نبود اتوبوس، جمعیت زیاد، خاک و آشغال انباشته شده در منطقه، سردی هوا و قطعی برق رنج می‌برند.

مسئولان اعلام کرده بودند که برای بازگشت مسافران اربعین ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی کرده‌اند.

زائران برای دریافت ارز از شعبه‌های بانک ملی هم با مشکلاتی مواجه شده بودند. بانک ملی چهارشنبه ۹ آبان با انتشار بیانیه‌ای از مسافران رسماً عذرخواهی کرد.

ثابت بودن کرایه‌ها طی چند سال گذشته، نیاز به الگوی محاسبه قانونی کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، عوارض اتوبان‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودروها سبب اعتصاب سراسری کامیونداران در مهر سال جاری شد. برخی از رانندگان اتوبوس هم به اعتصاب‌کنندگان پیوسته بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.