ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۰۰ هزار مسافر همچنان سرگردان در مهران

سازمان راهداری ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس به طرف پایانه مرزی مهران اعزام کرده. اما اتوبوس‌ها در ترافیک مانده‌اند. کزایه‌ها هم سرسام‌آور است.

از شامگاه چهارشنبه تاکنون شمار زیادی از «زائران اربعین» برای بازگشت به ایران وارد مهران شده‌اند. رانندگان اتوبوس قیمت‌ها را تا حد ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر مسافر و حتی گاهی بیش از آن افزایش داده‌اند و از این‌روی عده زیادی از شهروندان ایرانی در مهران سرگردان شده‌اند. مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری می‌گوید ۷۰۰۰ اتوبوس به سوی پایانه مرزی حرکت کرده‌اند. رضا نفیسی رانندگان متخلف را به برخورد قضایی تهدید کرده است.

شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه ۱۰ و ۱۱ آبان: مسافران سرگردان در مهران زیر سقف آسمان شب را به صبح می‌رسانند

رضا نفیسی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های داخلی تعداد «زائران اربعین» را که در بیابان‌های مهران سرگردان شده‌اند ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده و گفته است که ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس به طرف پایانه‌های مرزی چزابه، شلمچه و به ویژه مهران اعزام شده‌اند اما این اتوبوس‌ها به دلیل راه‌بندان در برخی از نقاط مسیر به مقصد نرسیده‌اند:

«قرار بوده که اتوبوس سریع برود و سریع برگردد اما به دلیل گره‌های ترافیکی ایجاد شده به خصوص اطراف مهران، اتوبوس‌ها در کمربندی این شهر چند ساعت گرفتار شده بودند و زائران هم تحت فشار قرار گرفته‌اند.»

به گفته این مقام مسئول هر ساعت ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر از مسافران کربلا وارد مهران می‌شوند. تعداد اتوبوس‌هایی که به پایانه مرزی اعزام می‌شوند پاسخگوی این حجم از مسافران نیست به همین سبب مسافران از پایانه «برکت» مهران خارج شده‌اند و در بیابان‌های اطراف سرگردان‌اند و همین‌که اتوبوسی از راه می‌رسد، به طرف آن هجوم می‌آورند. رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری از مسافران خواسته است، پایانه برکت را ترک نکنند تا «علاوه بر کنترل قیمت‌ها، مسافران بتوانند به سرعت سوار اتوبوس شوند.»

قیمت بالای لوازم یدکی خودروها و عوارض اتوبان‌ها سبب شده که رانندگان اتوبوس قیمت‌ها را افزایش دهند. مسافران مهران می‌بایست برای هر صندلی ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بپردازند.

رضا نفیسی از مردم خواسته که با رانندگان چانه نزنند. این مقام مسئول سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با تسنیم به صراحت گفته کنترل قیمت بلیت‌‌ها در «اختیار» دولت نیست. او به مسافران توصیه کرده رانندگان متخلف را به مسئولان راهداری معرفی کنند تاآن‌ها تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.

در روزهای گذشته گروهی از فعالان حزب‌الله با هشتگ «مدیریت مزخرف» و «انتقام از زائرین اربعین» از «بی‌تدبیری» دولت روحانی در انتقال زائران انتقاد کرده‌اند. برخی از نمایندگان اصول‌گرا هم مسئولان دولت را تحت فشار قرار داده‌اند. جلال میرزایی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفته بود: «مشکل خاصی در بازگشت زائران از مرز مهران وجود ندارد و ترافیک روانی در جریان است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    این رو باید این مسلمانان به فعال نیک بگیرند. درسته؟ یعنی "سید‌الشهدا" زیارتشون رو پذیرفته. انقدر میگند شهادت شهادت و اظهار ارادت به "سید‌الشهدا" میکنند چرا حالا نق میزنند که یک آزمایش نسبتا کم هزینه برای اثبات صداقت پیدا کرده‌ا‌ند؟! من بودم والله خیلی شکرگزار میبودم!