ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت بهداشت ایران داروهای شیمی درمانی خارجی را از پوشش بیمه خارج کرد

وزارت بهداشت و درمان به بهانه حمایت از تولید داخل، داروهای خارجی شیمی درمانی را از پوشش بیمه خارج کرده. یک نماینده مجلس این تصمیم را نگران کننده خواند.

وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی داروهای خارجی مربوط به شیمی درمانی را از فهرست داروهای تحت پوشش بیمه حذف کرده است. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی این تصمیم را «خطرناک» خواند.

عکس- آرشیو

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جمعه ۱۱ آبان گفت که حذف داروهای شیمی درمانی از فهرست دفترچه‌های بیمه «نگران کننده است».

وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی به منظور آنچه که «حمایت از تولید داخلی» اعلام  شده، را از فهرست داروهای تحت پوشش بیمه درمانی حذف کرده است.

این وضعیت سلامت بیماران مبتلا به سرطان و یا آن دسته از بیمارانی که تحت پوشش شیمی درمانی هستند، را تهدید می‌کند. به گزارش منابع خبری تهیه داروی خارجی شیمی درمانی طی ماه‌های گذشته برای بیماران دشوارتر شده و برخی اقلام کالایی کمیاب و گران‌قیمت است.

خضری پیش از این از وزارت بهداشت خواسته بود که به وظیفه خود در خصوص تهیه اقلام دارویی بیماران خاص عمل کند.

وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران  از نیمه دوم سال گذشته پس از بحران ارزی، خدمات درمانی و دارویی را کاهش داد. در همین راستا وزیر بهداشت و درمان واردات برخی اقلام دارویی را «به صرفه» ندانسته و خواستار تجویز داروهای تولید داخل از سوی پزشکان شده بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اما کیفیت داروهای تولید داخل را «پائین» دانسته و گفته است که نباید پزشک را برای تجویز دارو زیر فشار قرار داد.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان جمهوری اسلامی خرداد امسال پس از شدت گرفتن سقوط ریال و اعلام محدودیت تخصیص ارز با نرخ مرجع، گفت که ارز واردات دارو با نرخ ۴۲۰۰ تومانی تامین خواهد شد و بیماران نباید از این بابت نگران باشند.

با این حال رسانه‌های خبری ایران طی ماه‌های گذاشته گزارش‌های متعددی از کمبود اقلام دارویی و افزایش قیمت داروهای خارجی منتشر کرده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.