ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مقام دولت روحانی: اتصال ایران به اینترنت قطع نمی‌شود

حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع اینترنت به دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا را از نظر فنی غیرممکن دانست.

با نزدیک شدن به ۱۳ آبان که دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران آغاز می‌شود، نگرانی‌هایی در مورد پیامد‌های این تحریم‌ها بر دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت وجود دارد. مقام دولت روحانی اطمینان داده که اتصال ایران به شبکه اینترنت برقرار خواهد ماند.

یک مقام دولت روحانی: قطع اینترنت غیر ممکن است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین فلاح جوشقانی درباره اعمال تحریم‌های آمریکا در حوزه اینترنت گفت: «اینترنت یک شبکه گسترده جهانی است و همچون تار عنکبوت در همه دنیا تنیده شده است و این‌طور نیست که بتوان آن را از طریق نقطه‌ای قطع کرد».

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطع اتصال ایران به اینترنت را از نظر فنی غیرممکن دانست اما یادآوری کرد که ممکن است به دلیل اعمال تحریم‌ها مشکلاتی در دسترسی به اینترنت پیش بیاید:

«البته به دلیل اعمال تحریم‌ها ممکن است مشکلاتی در دسترسی ایرانیان به برخی سایت‌ها و خدمات ایجاد شود ولی به عنوان کارشناس این حوزه اعلام می‌کنم که قطع اینترنت نخواهیم داشت و مردم نیز نباید از این بابت نگرانی داشته باشند».

 فلاح جوشقانی همچنین اظهار کرد که اثر تحریم‌ها معطوف به حوزه تامین تجهیزات توسعه‌ای اپراتورها و حتی مبادلات مالی با وندورهای خارجی خواهد بود و گفت اپراتورها برای تامین تجهیزات از بانک مرکزی ارز مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به پیشرفت‌ در طرح شبکه ملی اطلاعات گفت: «پیاده‌سازی شبکه ملی اطلاعات نگرانی ناشی از تهدیدها و تحریم‌ها را کاسته است».

چندی پیش، سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل اعلام کرده بود در صورت قطع اینترنت ایران در آبان‌ توسط آمریکا، تدابیری اندیشیده شده که کارکردهای ضروری حفظ شود و شبکه ملی اطلاعات بتواند به نیازهای اساسی و خدمات مورد نیاز مردم پاسخ بدهد.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در حساب توییتر خود گفته بود تحریم مالی شرکت های سرویس دهنده اینترنت، تحریم دامنه های آی آر، تحریم دامنه‌های مالک ایرانی، دستکاری در جریان آدرس دهی، DNS و روتینگ و تحریم وب سرویس‌ها می‌تواند از جمله سناریوهای تحریم باشد.

اولین نشانه‌ها از تحریم‌های نرم‌افزاری و سرویس‌های اینترنتی ایرانیان ابتدا در تحریم‌های نوامبر ۲۰۰۷/آبان ۸۶ با حذف نام ایران از سرویس ایمیل شرکت یاهو پدیدار شد و با فاصله‌ کوتاهی شرکت‌ مایکروسافت هم نام ایران را از فهرست کشورهای قابل انتخاب در ساخت حساب کاربری خود در سرویس Hotmail حذف کرد.

گوگل نام ایران را از فهرست Gmail حذف نکرد اما بسیاری از سرویس‌های تخصصی دیگر این شرکت از دسترس کاربران ایرانی خارج شد.  حتی دانلود مرورگر کروم و افزونه‌های آن و دسترسی به Play Store گوگل نیز برای کاربران ایرانی مسدود شده بود.

کمپین حقوق بشر ایران اعلام کرده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرحی است که به موجب آن زیرساخت اینترنت به ستاد کل نیروهای مسلح واگذار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.