ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازما‌ن‌های حقوق بشری درباره وقوع جنایات‌ جنگی در حدیده یمن

در ادامه نبرد با ائتلاف عربی، حوثی‌ها موضع خود را بر بام یک بیمارستان قرار داده‌اند. سازمان‌های حقوق بشری نسبت به استفاده از بیماران به عنوان سپر انسانی هشدار می‌دهند.

گروه های حقوق بشری هشدار داده‌اند که وضعیت شهروندان غیرنظامی در حدیده یمن بحرانی است و تلفات غیرنظامیان در آن در حال افزایش است. ائتلاف تحت رهبری سعودی در حال جنگ برای خارج کردن این شهر بندری از دست شورشیان شیعه این کشور است.

سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه، ۷ نوامبر هشدار داد شورشیان حوثی موضع خود را بر بام یک بیمارستان در شهر حدیده قرار داده‌اند. این اقدام نگرانی‌ها را از استفاده از بیماران بیمارستان به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از حملات هوایی ائتلاف افزایش داده است. سازمان پزشکان بدون مرز، در عین حال گفته‌ که ده‌ها نفر در جریان آخرین حملات زخمی شده‌اند.

فشار بر شورشیان حمایت شده از سوی ایران که به نام حوثی‌ها شناخته می‌شوند، در ماه جاری دوباره افزایش یافته. این در حالی است که ایالات متحده خواستار آتش بس در پایان ماه جاری شده است.

ظاهرا در جریان تلاش برای گرفتن حدیده، توپخانه ائتلاف، هلی‌کوپترها و حملات هوایی شورشیان را خنثی کرده و ده‌ها نفر از هر دو طرف کشته شده‌اند. شورشیان اعتراف کرده‌اند که تعدادشان کم است اما به مبارزه ادامه خواهند داد.

آتش بس در یمن همواره شکسته شده و گفت‌وگوهای صلح بارها به شکست انجامیده است.

عفو بین‌الملل هشدار داده که هر دو طرف باید از غیرنظامیان محافظت کنند حال آنکه تعداد زیادی از شهروندان یمن به دنبال حملات هوایی کشته شده‌اند.

عفو بین‌الملل حضور شوشیان حوثی بر بام بیمارستان را نقض قوانین بین‌المللی خوانده است و گفته هرکس که بیمارستان را در معرض چنین خطری قرار دهد، جنایت جنگی انجام داده است.

این بیمارستان مملو از شهروندان زخمی است که جای دیگری برای دریافت خدمات پزشکی ندارند.

درگیری‌ها در یمن از سال ۲۰۱۴ با تصرف صنعا، پایتخت یمن به دست حوثی‌ها آعاز شد. ائتلاف به رهبری عربستان برای بازگردادن قدرت به دولت، از سال ۲۰۱۵ با حوثی‌ها می‌جنگد.

در روزهای اخیر نبردها با حضور نیروهای آموزش دیده از سوی امارات متحده عربی که یکی از اعضای ائتلاف است، در حدیده شدت یافته است.

پزشکان بدون مرز می‌گوید که در روزهای اخیر ۲۴ نفر شامل زنان و کودکان در این شهر زخمی شده‌اند.

عبد ربه منصور هادی، رییس جمهوری تحت حمایت عربستان، وزیر دفاع تازه‌ای به نام محمد المقدیشی منصوب کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.