ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاسخ توییتری ظریف به پمپئو: آمریکا مسوول جنایت علیه بشریت در ایران و یمن است

وزیر امور خارجه ایران در توییتر خود به سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم‌ها واکنش نشان داد و نوشت تحریم‌ها مانع دست‌رسی ایرانیان به خدمات مالی برای غذا و داروست.

وزیر امور خارجه ایران در توییتر خود به سخنان وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی واکنش نشان داد و نوشت: «پومپئو، ایران را بابت تحریم‌های نامشروع ایالات متحده مقصر می‌داند. این تحریم‌ها مانع دست‌رسی ایرانیان به خدمات مالی برای غذا و داروست.»

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، در گفت‌وگوی خود به رهبران ایران گفته بود که باید برای جلوگیری از فشار تحریم‌ها بر مردم ایران، رفتار خود را عوض کنند. وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته دارو و اقلام پزشکی، مشمول تحریم‌ها نمی‌شوند.

محمدجواد ظریف در واکنش به پمپئو نوشته است: «طبیعتا ما به رغم تلاش‌های ایالات متحده دارو و غذای مردم تامین می‌کنیم. ولی آمریکا بابت جنایت علیه بشریت در قبال ایران و یمن مسوول است.»

مایک پومپئو رهبری ایران را مسوول مسایل یمن دانسته بود.

او هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره نقش عربستان سعودی در تلفات غیرنظامیان در یمن گفت: «سعودی‌ها میلیون‌ها و میلیون‌ها دلار کمک بشردوستانه کرده‌اند تا این خطرات و این لطمات را التیام دهند.»

جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در واکنش به این گفته‌ها نوشته است: «اصلا می‌دانید وزیر خارجه پومپئو؟ خود یمنی‌ها مسئول قحطی‌ای هستند که با آن مواجه شده‌اند. آنها باید به مشتری‌های قصاب شما که میلیاردها دلار برای بمباران اتوبوس مدرسه‌ها و میلیون‌ها دلار برای التیام این خطر هزینه کرده‌اند اجازه می‌دادند که آنها را بدون مقاومت از بین ببرند.»

او از هشتگ «شرم نمی‌کنید» در نوشته خود استفاده کرده است.

دور دوم تحریم‌های آمریکا از بامداد دوشنبه ۵ نوامبر / ۱۴ آبان به اجرا گذاشته شد. ۵۰ بانک ایرانی و بسیاری از زیرمجموعه‌های آن‌ها و همچنین بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت و نهاد در زمینه‌های هوایی و کشتیرانی هدف تحریم‌‌ها قرار گرفتند. نام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و بیش از ۶۵ هواپیمای آن با جزئیات مشخصات آن‌ها نیز در فهرست تحریم‌ها قرار دارند. همچنین شماری از مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاری نیز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

با این حال هند، ایتالیا، چین، یونان، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه و تایوان به‌طور موقت از اجرای تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران معاف شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اشکان

    من کاری به او که خود را رهبر مسلمانان جهان میخواند ندارم. او یک پیرمرد دیوانه است. مسئولیتی هم نه در برابر مردم خودش دارد نه در برابر جهان. اما از کشوری که یک دولت تقریبا دموکراتیک دارد انتظار است که وقتی قول میدهد تحریمها فقط رژیم ایران را هدف قرار داده و نه مردم عادی را؛ به قولش عمل کند. کنترل کردن نفوذ سپاه قدس برای آمریکا ممکن است. ندیدید که اسراییل با حمله موشکی به پایگاه های نیروی قدس در سوریه چقدر راحت سپاه را مهار کرد؟ همین کار را آمریکا هم میتوانست انجام دهد هم در سوریه هم یمن هم جاهای دیگر. با این کار مردم و جامعه مدنی ایران قربانی نمیشد و فقط دشمنان مردم ( پاسداران و بسیج) بودند که صدمه میخوردند. شعار "مرگ بر..." و پرچم سوزاندن کار بسیار زشتی است. ولی کاری نیست که اکثریت مردم یا دستکم اکثریت طبقه متوسط قبول داشته باشند. ولی تحریم های غیر هدفمند آمریکا اکثریت جامعه ایران را قربانی میکند. ضمن اینکه احتمالا حکومت هم سرنگون نمیشود.

  • غضنفر

    مغلطهء بزرگتر "مرگ بر آمریکا" گفتن جمهوری جهنمی اسلامی است. یکی نیست بگه چوب تو آستینت کرده بودند از دیوار بپری بالا و سفارت تسخیر کنی؟ حالا هی پرچم آمریکا بسوزون ببین کارو بارت چقدر جلو میره. این نه چندان "ظریف" هیچ وقت چیزی راجع به جنایات بشر جاعش در ایران نداره بگه, اما دروغ تا دلت بخواد.

  • خبرنگار از تهران

    جناب اشکان از رهبر مونین جهان بپرسید که تو که می فرمود قطعا آمریکا هیچ وقت هیچ غلطی نمی تواند بکند. شاید این پرسش بتواند شما را بعه مننبع کمبودهایتان پی ببرد. تنها راه رهایی ایران و نمنطقه و حتا جهان سرنوگنی این نظام ضد بلشری ست. نظامی که حتا از نیش قبر یک بهایی در دماوند که نوعی تجاوز به یک زن فوت شده است پشتبانی میکند و مانع خاکسپاری پیکر بیجان او می شود. من فکر می کنم شما آدرس عوضی میدهید. مشکل ایران اسلام است، مشکل ایران و منطقه و جهان این حکومت اسلامی ست. چاره ای نیست آقای اشکان لطفا مروری بفرمایید بر پنجاه سال مرگ بر آمریکا، چهل سال پرچم آمریکا سوزاندن و حتا پرچم آمریکا ر ا جلو در توالتهای مدارس ابتدایی و تا دانشگاهها انداختن. شعار اسراییل باید از صحنه ی روزگکار خذف شود را بیش از هفتاد سال تکرار کرذدن و اینک چهل سال است که بر هر کوی برزن و هر فرودگاه ایران با بیلبردهای بزرگ نقش کردن و شهرد ار ان مختلف و خصوصا محمد باقر و زهرا قالیباف دوست نزدیک رهبر و فرزندانشان الیاس و اسحاق و مریم به آب و نانی رسیدند که از ملبورن استرالیا تا لندن و پاریس و دبی و ترکیه را با پول فرش کرده اند. اشکان اگر در سخنت صادقی باید با من به خیابان می آمدی و حالا با من به خیابان بیایی تا این رژیم ضد بشری را با هم سرنگون کنیم. آگر نیایی و نمی آیی. این پاسخ مرا بده. اگر کشوری چهل سال مردمش و حکومتش و رهبرش شعارشان مرگ بر ایران باشد پرچم ایران ر ا بسوزانند و روی زمین و هوا و دیوار شعار مرگ ایران و ایران باید از صحنه ی روزگار حذف شود بنویسند. و مردمش هم یا از اینهمه بیشرفی و ضدیت با ایران پشتبانی کنند و یا ساکت بمانند تو چه خواهی کرد؟؟؟ من مطمئنم که پاسخ مرا خواهی داد. در هر حال تا این حکومت را با همنکاری تو و بدنه سپاه و بدنه ارتش و بدنه بسیج و هم بسیج همه مردم سرنگون نکنیم فرداهامان بدتر از امروزهامان خواهد بود.

  • اشکان

    آیا آقای پمپئو انتظار دارند ما به خاطر فقر و گرسنگی حکومتمان را سرنگون کنیم؟ اگر قیام کنیم و بریزیم در خیابان, حکومت ما را خواهد کشت و اگر نه تحریم آمریکا. ما مردم بین تفنگ خامنه ای و تحریم ترامپ, گروگان هستیم.

  • اشکان

    این گفته پمپئو که غذا و دارو شامل تحریم نمیشوند مغالطه است. فرض کنیم اینها را استثنا کردند. نیازهای تکنولوژیک چه میشوند؟ وقتی من شغل نداشته باشم چطور پول دربیاورم که غذا و دارو بخرم؟! وقتی قطعات یدکی کامیون را نتوانیم وارد کنیم راننده کامیون بیکار میشود. وقتی صنایع فولاد و سیمان و غیره را به خاطر تحریمها نتوانیم تعمیر و نگهداری کنیم, پروژه های عمرانی میخوابند. همین الان خواندم که سایپا خودروی خود را نمیتواند تحویل دهد چون گیربکس آن را نمیتواند از بلژیک وارد کند. این یعنی کل خط تولید آن خودرو باید بیکار شود.