ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ نفر در حدیده یمن کشته شدند

منابع نظامی و پزشکی یمن گفته‌اند که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ نفر از شیعیان حوثی، ۳۲ نفر از نیروهای وفادار به دولت یمن و هفت غیرنظامی در درگیری‌های حدیده کشته شده‌اند.

درگیری‌های نظامی در حدیده یمن تلفات زیادی بر جای گذاشته است. در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ نفر از شیعیان حوثی، ۳۲ نفر از نیروهای وفادار به دولت یمن و هفت غیرنظامی در درگیری‌های این بندر کشته شده‌اند.

نیروهای وفادار به دولت یمن در شرق حدیده ـ شنبه ۱۰ نوامبر / ۱۹ آبان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری‌های نظامی در بندر حدیده یکشنبه ۱۱ نوامبر / ۲۰ آبان ادامه داشت و نیروهای حوثی در مناطقی از پیشروی نیروهای وفادار به دولت یمن جلوگیری کردند.

به‌گفته ساکنان حدیده روز یکشنبه تک‌تیراندازان بر روی پشت بام خانه‌ها مستقر شده بودند.

درگیری‌های نظامی روز شنبه ۱۰ نوامبر / ۱۹ آبان شدت گرفت و در این روز دست‌کم ۶۲ نفر کشته شدند.

ائتلاف عربی، به‌رهبری عربستان سعودی ابتدا ۱۳ ژوئن / ۲۳ خرداد حمله به مواضع حوثی‌ها در حدیده را آغاز کرد. دو طرف در پی فشارهای بین‌المللی به آتش‌بس تن دادند. اما درگیری‌ها از آن پس کمابیش ادامه داشت و روند صلح یمن علی‌رغم تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بی‌نتیجه ماند. شنبه ۸ سپتامبر / ۱۷ شهریور یک تلاش دیگر برای پیشبرد مذاکرات صلح در یمن شکست خورد و پس از آن درگیری‌ها شدت گرفت.

دور جدید حملات نیروهای دولتی و ائتلاف عربی به حدیده از یکم نوامبر / ۱۰ آبان آغاز شد که تاکنون ۵۹۲ نفر از جمله ۴۶۰ نفر از شورشیان حوثی، ۱۲۵ نفر از نیروهای وفادار به دولت یمن و هفت غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

نزدیک به سه چهارم کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی از طریق بندر حدیده وارد یمن می‌شود و کنترل این بندر از اهمیت استراتژیک برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.