ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در نزدیکی محل تجمع‌ اعتراضی در کابل انفجار رخ داد

در حالی‌که صدها نفر از ساکنان کابل در اعتراض به بی‌توجهی نهادهای امنیتی افغانستان در برابر حملات طالبان تجمع کرده بودند، در یک انفجار انتحاری دست‌کم ۱۰ نفر کشته و زخمی شدند.

صدها نفر از ساکنان کابل در اعتراض به بی‌توجهی نهادهای امنیتی افغانستان در برابر حملات طالبان، دست به یک تجمع خودجوش زده بودند. در نزدیکی محل تجمع مهاجمی خود را منفجر کرد و دست‌کم ۱۰ نفر کشته و زخمی شدند.

حمله انتحاری دوشنبه ۱۲ نوامبر / ۲۱ آبان در یک ایست بازرسی پلیس در نزدیکی محل تجمع معترضان در کابل

حمله انتحاری دوشنبه ۱۲ نوامبر / ۲۱ آبان در یک ایست بازرسی پلیس در برابر دبیرستان استقلال در نزدیکی محل تجمع معترضان در کابل، رخ داد.

نحیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان به طلوع‌نیوز گفت فرد مهاجم زمانی خود را منفجر کرد که از سوی مأموران پلیس شناسایی شد.

دانش افزود در این انفجار ۱۰ نفر، از جمله نظامیان و غیرنظامیان کشته و زخمی شده‌اند.

ایست بازرسی پلیس، به‌طور موقت برای تأمین امنیت معترضان ایجاد شده بود.

یک منبع امنیتى دیگر که نخواست نامش منتشر شود، به آژانس خبرى پژواک افغانستان گفته است که فرد انتحارى، شماری از معترضان را که پس از پایان گردهمایى مقابل ارگ ریاست جمهوری، این محل را ترک می‌کردند، هدف قرار داده است.

او افزود در نتیجه این انفجار، شیشه‌هاى برخى ساختمان‌هاى نزدیک به محل رویداد نیز شکسته است.

وحید مجروح، سخنگوى وزارت بهداشت عمومی، کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ۸ نفر در این رویداد را تأیید کرد اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارایه نکرد.

تاکنون مسئولیت این حمله انتحاری را هیچ گروهى برعهده نگرفته است.

صدها معترض در پیوند به ناامنی‌های اخیر در ولسوالی‌های مالستان، جاغوری و ارزگان ساعت ۱۰ شب گذشته (یکشنبه) اعتراضات خود را آغاز کردند.

آن‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی از تجمع آگاه شدند و از دشت برچی به راه افتادند و بعد از طی کردن ۱۰ کیلومتر به میدان فواره آب در ارگ ریاست جمهوری رسیدند.

گروهی از دانشجویان دانشگاه کابل و پلی‌تکنیک نیز در همبستگی با معترضان مقابل ورودی این دو دانشگاه تجمع کردند.

پلیس کابل تعداد معترضان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد. معترضان گفته‌اند که تا زمانی که دولت برای مقابله با طالبان نیرو اعزام نکند، به تجمع اعتراضی خود ادامه می‌دهند.

حمله در نزدیکی تجمع معترضان در کابل در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای طالبان روز دوشنبه در فراه دست‌کم ۳۷ نفر از مأموران پلیس محلی و در جاغوری واقع در ولایت غزنی ۲۰ مأمور امنیتی افغانستان را کشتند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسئولیت این گروه در حمله به غزنی را برعهده گرفت و در پیامی اعلام کرد که طالبان مالستان را به تصرف خود در آورده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.