ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزير خارجه افغانستان برای گفت‌وگو درباره طالبان رهسپار قطر شد

<p>زلمی رسول،&zwnj; وزير امور خارجه افغانستان روز دوشنبه برای گفت&zwnj;وگو در مورد صلح با طالبان عازم قطر شد.</p> <!--break--> <p><br /> فرامرز تمنا،&zwnj; از سخنگويان وزارت امور خارجه افغانستان گفت که اين سفر به&zwnj;دعوت رسمی دولت قطر صورت گرفته است.</p> <p><br /> وی گفت: &quot;گشايش دفتر طالبان در قطر و نقش دولت قطر در مذاکرات صلح با اين گروه،&zwnj; از جمله محورهای عمده گفت&zwnj;وگوی زلمی رسول با مقام&zwnj;های دولت قطر خواهد بود.&quot;</p> <p><br /> به گفته تمنا،&zwnj; مقام&zwnj;های دو کشور در نشست اخير همکاری&zwnj;های اقتصادی منطقه&zwnj;ای که در شهر دوشنبه تاجيکستان برگزار شد توافق کرده بودند که در مورد هر نوع نقش&zwnj;آفرينی قطر در اين مذاکرات،&zwnj; خواسته&zwnj;های دولت افغانستان در نظر گرفته شود.</p> <p><br /> اين سفر پس از آن صورت می&zwnj;گيرد که گفته می&zwnj;شود آمريکا با آزادی پنج تن از رهبران زندانی طالبان در گوانتانامو برای ادامه گفت&zwnj;وگوهای صلح با اين گروه،&zwnj; موافقت کرده است.</p> <blockquote> <p>انتقال زندانيان طالبان به قطر، يکی از پيش&zwnj;شرط&zwnj;های طالبان برای آغاز دوباره گفت&zwnj;وگوها با آمريکا بوده است</p> </blockquote> <p>محمداسماعيل قاسم&zwnj;يار، مسئول امور بين&zwnj;المللی شورای عالی صلح افغانستان گفته که آمريکا موافقت کرده است در صورتی که قطر از اين افراد به&zwnj;درستی محافظت کند و اجازه ندهد آنان از اين کشور خارج شوند يا دست به فعاليت&zwnj;های خشونت&zwnj;آميز بزنند،&zwnj; آنان را آزاد کند.</p> <p><br /> سه هفته پيش هيأتی از شورای امنيت ملی افغانستان با شماری از مقام&zwnj;های ارشد طالبان که در زندان گوانتان به&zwnj;سر می&zwnj;برند،&zwnj; ديدار و گفت&zwnj;وگو کرده بود.</p> <p><br /> به گفته ايمل فيضی،&zwnj; سخنگوی رئيس جمهور افغانستان،&zwnj; اين اعضای برجسته طالبان با پيشنهاد دولت افغانستان برای انتقال به قطر و پيوستن به خانواده&zwnj;های خود، موافقت کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> انتقال زندانيان طالبان به قطر، يکی از پيش&zwnj;شرط&zwnj;های طالبان برای آغاز دوباره گفت&zwnj;وگوها با آمريکا بوده است.</p> <p><br /> طالبان ۲۵ اسفندماه سال گذشته اعلام کردند که مذاکرات صلح با آمريکا در قطر را به دليل &quot;روشن نبودن&quot; موضع آمريکا، به&zwnj;حالت تعليق در آورده است.</p> <p><br /> اين گروه گفته بود که تا زمانی آمريکا موضع مشخص و واضحی را درپيش نگيرد،&zwnj; اين مذاکرات از سر گرفته نخواهد شد.</p> <p><br /> مذاکرات آمريکا و طالبان ۱۳ دی&zwnj;ماه سال ۱۳۹۰،&zwnj; آغاز شده بود.<br /> &nbsp;</p>

زلمی رسول،‌ وزير امور خارجه افغانستان روز دوشنبه برای گفت‌وگو در مورد صلح با طالبان عازم قطر شد.

فرامرز تمنا،‌ از سخنگويان وزارت امور خارجه افغانستان گفت که اين سفر به‌دعوت رسمی دولت قطر صورت گرفته است.

وی گفت: "گشايش دفتر طالبان در قطر و نقش دولت قطر در مذاکرات صلح با اين گروه،‌ از جمله محورهای عمده گفت‌وگوی زلمی رسول با مقام‌های دولت قطر خواهد بود."

به گفته تمنا،‌ مقام‌های دو کشور در نشست اخير همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای که در شهر دوشنبه تاجيکستان برگزار شد توافق کرده بودند که در مورد هر نوع نقش‌آفرينی قطر در اين مذاکرات،‌ خواسته‌های دولت افغانستان در نظر گرفته شود.

اين سفر پس از آن صورت می‌گيرد که گفته می‌شود آمريکا با آزادی پنج تن از رهبران زندانی طالبان در گوانتانامو برای ادامه گفت‌وگوهای صلح با اين گروه،‌ موافقت کرده است.

انتقال زندانيان طالبان به قطر، يکی از پيش‌شرط‌های طالبان برای آغاز دوباره گفت‌وگوها با آمريکا بوده است

محمداسماعيل قاسم‌يار، مسئول امور بين‌المللی شورای عالی صلح افغانستان گفته که آمريکا موافقت کرده است در صورتی که قطر از اين افراد به‌درستی محافظت کند و اجازه ندهد آنان از اين کشور خارج شوند يا دست به فعاليت‌های خشونت‌آميز بزنند،‌ آنان را آزاد کند.

سه هفته پيش هيأتی از شورای امنيت ملی افغانستان با شماری از مقام‌های ارشد طالبان که در زندان گوانتان به‌سر می‌برند،‌ ديدار و گفت‌وگو کرده بود.

به گفته ايمل فيضی،‌ سخنگوی رئيس جمهور افغانستان،‌ اين اعضای برجسته طالبان با پيشنهاد دولت افغانستان برای انتقال به قطر و پيوستن به خانواده‌های خود، موافقت کرده‌اند.

انتقال زندانيان طالبان به قطر، يکی از پيش‌شرط‌های طالبان برای آغاز دوباره گفت‌وگوها با آمريکا بوده است.

طالبان ۲۵ اسفندماه سال گذشته اعلام کردند که مذاکرات صلح با آمريکا در قطر را به دليل "روشن نبودن" موضع آمريکا، به‌حالت تعليق در آورده است.

اين گروه گفته بود که تا زمانی آمريکا موضع مشخص و واضحی را درپيش نگيرد،‌ اين مذاکرات از سر گرفته نخواهد شد.

مذاکرات آمريکا و طالبان ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۰،‌ آغاز شده بود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.