ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آمریکا گزینه‌ تعلیق انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را بررسی می‌کند»

روزنامه وال‌استریت ژورنال در یک گزارش تحلیلی از تمایل آمریکا برای به تعلیق در آوردن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد اما نوشت اشرف غنی با آن مخالف است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در یک گزارش تحلیلی از تمایل آمریکا برای به تعلیق در آوردن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خبر داد اما نوشت اشرف غنی با آن مخالف است.

انتخابات در افغانستان ـ عکس از آرشیو

روزنامه وال‌استریت ژورنال به‌نقل از سه منبع آگاه نوشته است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حال وارد کردن فشار به دولت افغانستان است تا به‌منظور کشاندن طالبان به پای میز مذاکره صلح، انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را به حالت تعلیق در آورد.

این سه منبع گفته‌اند که کاخ سفید عجله دارد و می‌خواهد تلاش‌هایی که هدف از آن پایان دادن به جنگ در افغانستان است به‌زودی به نتیجه برسد.

زلمی خلیل‌زاد نماینده‌ ویژه‌ آمریکا پیش از این گزینه‌ تعلیق انتخابات ریاست جمهوری ماه آوریل افغانستان را مطرح کرده بود. خلیل‌زاد این گزینه را با طرف‌های درگیر در مناقشات افغانستان و میانجی‌ها در میان گذاشته است.

با این حال دفتر زلمی ‌خلیل‌زاد درباره‌ این موضوع اطلاعاتی در اختیار وال‌استریت ژورنال قرار نداده است.

وال‌استریت ژورنال نوشته است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان با گزینه تعلیق انتخابات مخالفت خواهد کرد.

اشرف غنی هفته‌ گذشته در کابل گفت: «انتخابات ریاست جمهوری در موعدی که قبلاً تعیین شده است برگزار خواهد شد.»

وال‌استریت ژورنال افزوده است که اگر آمریکا برای تعلیق انتخابات بر دولت افغانستان فشار بیاورد، روابط کابل و واشنگتن دچار مشکل خواهد شد، این در حالی است که کابل به حمایت مالی و نظامی آمریکا نیاز دارد.

به‌نوشته این روزنامه، بسیاری از مقام‌های بلندپایه دولت افغانستان با گزینه تعلیق انتخابات ریاست جمهوری مخالفت می‌کنند، ‌اما شماری از آن‌ها در محافل خصوصی از این گزینه حمایت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.