ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت کارگر معدن مس میدوک بازداشت شدند

نماینده شهر بابک در مجلس بازداشت کارگران معترض را تائید کرده و گفته که تمامی آنها قراردادی و به واسطه دو شرکت پیمانکار اشتغال دارند.

هفت کارگر مس «میدوک» در استان کرمان به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی بازداشت شدند. سایر کارگران در اعتراض به بازداشت همکاران خود تجمع کردند.

کارگران معدن- عکس: آرشیو

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، هفت کارگر شرکت مس «میدوک» واقع در شهر بابک استان کرمان شنبه ۱۹ و یکشنبه ۲۰ آبان به دستور مقام‌های قضایی بازداشت شدند.

منابع خبری شکایت کارفرما را دلیل صدور حکم بازداشت کارگران معترض اعلام کردند. هویت هیچ یک از این کارگران تا به حال فاش نشده است.

شماری از کارگران این مجتمع مس هم سه‌شنبه ۲۲ آبان در اعتراض به بازداشت همکاران خود در محدوده مصلی شهر بابک تجمع کردند و خواستار آزادی همکاران خود شدند.

علی اسدی نماینده شهر بابک در مجلس شورای اسلامی خبر بازداشت کارگران را تائید کرد و گفت: در حال تعامل با نهادهای مختلف برای آزادی کارگران است.

این کارگران به دلیل شرکت در تجمعی که به منظور اعتراض به تبعیض و نابرابری دستمزد کارگران که در نخستین روزهای آبان برگزار شد، دستگیر شده‌اند.

به گفته نماینده شهر بابک این کارگران به واسطه دو شرکت پیمانکاری «مبین» و «اولنگ» در معادن مس مجتمع میدوک مشغول به کار هستند.

اسدی گفت که کارگران خواستار رفع نابرابری در پرداخت دستمزدها هستند و مطالبات آنها مربوط به چند سال گذشته است.

معدن مس میدوک واقع در شهر بابک استان کرمان از مجموع شرکت‌های شرکت ملی مس ایران است که حدود ۶۰۰ کارگر در آن مشغول به کار هستند.

کارگران معدن مس میدوک فروردین ۱۳۹۵ نیز در اعتراض به دستمزد و شرایط نابرابر کاری میان کارگران اعتصاب کردند. به دنبال این اعتصاب ۱۵ تن از کارگران با شکایت کارفرما بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.