ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مرز» ساخته علی عباسی نامزد بهترین فیلم «آکادمی فیلم اروپا»

نخستین فیلم این کارگردان ایرانی، نه تنها سوئد را در اسکار نمایندگی می‌کند، بلکه نامزد دریافت چهار جایزه «اسکار اروپایی» هم شد.

فیلم سینمایی «مرز» ساخته علی عباسی، کارگردان ایرانی‌ نه تنها سوئد را در نود و یکمین دوره جوایز اسکار نمایندگی می‌کند، بلکه در چهار رشته هم نامزد جوایز سی و یکمین آکادمی فیلم اروپا شد.

نمایی از فیلم «مرز» ساخته علی عباسی

آکادمی فیلم اروپا، فیلم «مرز» ساخته علی عباسی را در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین فیلم‌نامه، بهترین بازیگر و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جوایز سی و یکمین دوره برگزاری خود کرد. این فیلم‌های «مرد سگی» ساخته متئو گارونه (فیلمساز ایتالیایی)، «دختر» به کارگردانی لوکانس دونت (فیلمساز بلژیکی)، «جنگ سرد» اثر پاوو پاولیکوفسکی (کارگردان لهستانی) و «خوشبخت مثل لازارو» ساخته آلیس رورواچر برای به دست آوردن جایزه بهترین فیلم آمادمی فیلم اروچا رقابت می‌کند.

فیلم «مرز» که بر اساس داستان کوتاهی از جان لینکویست نویسنده سوئدی ساخته شده، داستان یک زن پلیس را روایت می‌کند که از شامه‌ای قوی برخوردار است و می‌تواند بر تکیه بر این حس خلافکاران را رهگیری کند. زندگی او و زندگی یکی از خلافکارانی که قصد دارد از مرز عبور کند، با این حس بویایی متحول می‌شود و سرنوشت او را به مسیر دیگری می‌اندازد.

«مرز» سپتامبر سال جاری برای نخستین بار در آمریکای شمالی در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

سوئد فیلم سینمایی «مرز» را به عنوان نماینده این کشور برای رقابت در شاخه بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان در نود و یکمین دوره جوایز اسکار معرفی کرده. این فیلم پیش از این جایزه بهترین فیلم بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن را دریافت کرده است.

علی عباسی که در سال ۱۳۶۰ در ایران به دنیا آمده، چند داستان کوتاه به زبان فارسی منتشر کرده است.

او در سال ۱۳۸۱ تحصیلات خود را در دانشکده پلی‌تکنیک تهران رها کرد و تحصیلاتش در رشته معماری را در استکهلم و تحصیلات سینمایی‌اش را در مدرسه ملی دانمارک به پایان رساند. «مرز» نخستین ساخته این کارگردان ایرانی است.

سه سال قبل فیلم مستند «آواز بدون سرزمین» ساخته آیت نجفی درباره دشواری ها و مشکلات تک خوانی زنان در ایران به فهرست ۱۵ مستندی که نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند از آکادمی اروپا در سال ۲۰۱۵ بودند راه پیدا کرد.

رئیس آکادمی فیلم اروپا ویم وندرس، فیلمساز برجسته آلمانی است.

هر سال در روزهای نخست ماه دسامبر مراسم اهدای جوایز آکادمی اروپا در یکی از شهرهای اروپا برگزار می‌شود و جمعیتی عظیم از حرفه‌ای‌های جهان سینما در این مراسم حضور دارند. این مراسم همچون اسکار، در یک شب برپا می‌شود و برندگان نهایی طی آن اعلام می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.