ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پسر رهبر حزب‌الله لبنان در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت

دولت آمریکا سه‌شنبه جواد نصرالله پسر حسن نصرالله را تروریست خواند و او را به انجام حملات علیه اسرائیل در کرانه باختری متهم کرد.

دولت آمریکا سه‌شنبه جواد نصرالله پسر حسن نصرالله را تروریست خواند و او را به انجام حملات علیه اسرائیل در کرانه باختری متهم کرد.

جواد نصرالله، فرزند دبیرکل حزب‌الله لبنان در مهر ۱۳۹۳ نشان تقدیر «جشنواره فیلم مقاومت» در ایران را که به پدرش حسن نصرالله تقدیم شده بود از سوی رهبران سپاه و بسیج دریافت کرد.

آمریکا همچنین گردان‌های المجاهدین را به لیست گروه‌های تروریستی افزود و اعلام کرد که این گروه مرتبط با حزب‌الله است و از سال ۲۰۰۵ در اراضی فلسطین فعالیت کرده و اعضای آن عملیات ضد اسرائیلی را دنبال می‌کنند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا،‌ جواد نصرالله و گردان‌های المجاهدین با هدف محدود کردن دسترسی‌شان به منابعی که به آنها امکان برنامه‌ریزی و انجام عملیات تروریستی می‌دهد تحریم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین برای از بین بردن یا ارائه اطلاعات به‌منظور دستگیری صالح العاروری، نایب رئیس دفتر جنبش حماس و خلیل یوسف حرب و هیثم علی الطبطبایی، دو تن از رهبران حزب‌الله لبنان مبلغ ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرد. این وزارتخانه گفت که هر دو گروه حماس و حزب‌الله از ایران سلاح، آموزش و پول دریافت می‌کنند.

حزب‌الله لبنان از سال ۱۹۹۷ از سوی آمریکا به‌عنوان یک گروه «تروریستی» شناخته شد و سال‌هاست که تحریم‌هایی علیه این گروه اعمال می‌شود. ماه گذشته نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده بود که یک تاجر لبنانی و هفت شرکت متعلق به او را به دلیل حمایت از گروه حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌ها قرار داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.