ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک ماه پس از آتش‌سوزی جمعه بازار یاسوج:سفره خالی کاسبکاران مقابل ساختمان استانداری

حدود نهصد تن در جمعه بازار یاسوج اشتغال دارند، بسیاری از آنان زنان سرپرست خانوارند و جوانان دانش‌آموخته بیکار که به دستفروشی روی آورده‌اند. شهرداری به دنبال انتقال مکان جمعه بازار است.

کاسبان جمعه بازار یاسوج در اعتراض به افزایش نرخ اجاره بهاء و قطع برق غرفه‌هایشان مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد سفره خالی پهن کردند. شهردار یاسوج هرگونه «زد و بند» شهرداری و سرمایه‌گذار بازارچه جدید را تکذیب کرد.

کاسبان جمعه بازار یاسوج به نشانه اعتراض مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد سفره خالی پهن کردند. ۲۳ آبان ۱۳۹۷

حدود ۸۰۰ تن از غرفه‌داران و کاسبان جمعه بازار یاسوج چهارشنبه ۲۳ آبان به نشانه اعتراض مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد سفره خالی پهن کردند.

آنها به تغییر مکان جمعه بازار و همچنین افزایش نرخ اجاره بهاء غرفه‌ها از سوی مالک خصوصی جمعه بازار جدید معترض هستند.

یکی از غرفه‌داران که نامش فاش نشده به خبرگزاری فارس گفته که بیش از ۵ هزار تن از جمعه بازار یاسوج امرار معاش می‌کنند اما پس از آتش‌سوزی که حدود یک ماه پیش رخ داد، برق غرفه‌ها قطع شده است.

به گفته او شهرداری به غرفه‌داران و کاسبان جمعه بازار گفته که باید به مکان جدیدی نقل مکان کنند.

او گفته که غرفه‌داران و کاسبان در حال حاضر برای ۶ متر مربع ۷۰ هزار تومان اجاره به شهرداری می‌پردازند اما نرخ اجاره غرفه‌های جدید ۹۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان اعلام شده است.

شهردار یاسوج اما افزایش نرخ اجاره غرفه‌ها در جمعه بازار را تکذیب کرده و گفته که هنوز قیمت غرفه‌ها تعیین نشده است.

آتش سوزی عمدی بود

جمعه بازار کنونی یاسوج شامگاه ۱۰ مهر آتش گرفت. شهردار یاسوج پیشتر اتصال برق و ناایمن بود سازه‌ها را علت این آتش سوزی اعلام کرده بود. یکی از غرفه‌داران اما گفته که این آتش‌سوزی عمدی بوده تا کاسبان را از این مکان جابجا کنند.

نستهن مقدم شهردار یاسو ج هم چهارشنبه ۲۳ آبان به خبرگزاری تسنیم گفت: «نمی‌تواند عمدی بودن آتش سوزی را رد کند اما احتمال کارشناسان این بوده که اشکال از برق است، زیرا سازه کاملا فلز بوده و کشش کابل‌های برق را ندارد».

او  همچنین زد و بند شهرداری و پیمانکار مجری ساخت مکان جمعه بازار جدید یاسوج را تکذیب کرد اما گفت که این بازارچه جدید ظرفیت خوبی دارد و به دلیل ناایمن بودن سازه‌های بازارچه فعلی به اداره برق دستور داده شده تا برق بازارچه کنونی را از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر قطع کند.

مقدم از کاسبان خواست که چنانچه سندی مبنی بر زد و بند شهرداری و سرمایه‌گذار بازارچه احداث شده برای انتقال جمعه بازار دارند، را افشاء کنند.

به گفته شهردار یاسوج حدود ۹۰۰ کسبه در جمعه بازار یاسوج مشغول به کار هستند و با احتساب خانواده کاسبان حدود ۵۰۰ تن از محل جمعه بازار امرار معاش می‌کنند.

جمعه بازار یاسوج محل فعالیت دستفروشان و تولیدکنندگان خانگی است که محصولات خود را در آنجا عرضه می‌کنند.

یکی از غرفه‌داران گفته که اکثریت کاسبان این بازارچه زنان سرپرست خانوار و جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی جویای کار هستند.

غرفه‌داران معترض مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفته‌اند که تغییر مکان جمعه بازار و افزایش نرخ اجاره بهاء معیشت آنان و خانواده‌هایشان را تهدید خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.