ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان سعودی برای پنج متهم قتل خاشقجی درخواست اعدام کرد

دادستان کل عربستان سعودی اعلام کرد لایحه اتهامی علیه ۱۱ متهم پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار صادر شد و برای ۵ نفر از آن‌ها درخواست حکم اعدام داده شده است.

دادستان کل عربستان سعودی اعلام کرد لایحه اتهامی علیه ۱۱ متهم پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار صادر شد و برای ۵ نفر از آن‌ها درخواست حکم اعدام داده شده است.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی دوم اکتبر / ۱۰ مهر در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید.

دادستانی کل عربستان سعودی در نشست خبری پنج‌شنبه ۱۵ نوامبر / ۲۴ آبان اعلام کرد که «درخواست صدور حکم اعدام ۵ تن از آمران و عاملان قتل خاشقجی، از سوی دادستانی ارائه شده است.»

سخنگوی دادستانی سعودی افزود فرمانده تیمی که برای بازگرداندن خاشقجی به استانبول رفته بود، فرمان قتل او را صادر کرد.

به‌گفته او «فرمانده تیم بازگرداندن خاشقجی هنگامی که نتوانست او را متقاعد کند، تصمیم به قتل او گرفت».

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی سه‌شنبه دوم اکتبر / ۱۰ مهر به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرده بود که گواهی تجرد بگیرد اما دیگر بازنگشت. دادستانی سعودی پذیرفته که روزنامه‌نگار منتقد با طرح قبلی به قتل رسیده است.

دادستانی سعودی می‌گوید: «با دستور معاون سابق سازمان اطلاعات، تیمی برای بازگرداندن خاشقجی تشکیل شد، یک مشاور سابق هم در تشکیل این تیم مشارکت کرد.» مشاور سابق که نامش در پرونده موجود است، ممنوع از سفر شده و تحقیقات از او ادامه دارد. دادستانی گفته که اصل مأموریت، بازگرداندن خاشقجی بود.

به‌دلیل آن‌که پرونده در مراحل تحقیق قرار دارد نام متهمان عنوان نشده است.

بر اساس گفته‌های سخنگوی دادستانی سعودی، روند به قتل رساندن خاشقجی از این قرار بوده که ابتدا درگیری روی داده و پس از آن میزان زیادی مواد مخدر به خاشقجی تزریق شده که به مرگ او انجامیده است. پس از قتل نیز جنازه‌ خاشقجی قطعه قطعه و به خارج از کنسولگری منتقل شده و یکی از مأموران جنازه قطعه قطعه شده خاشقجی را به یک همکار محلی تحویل داده است. پنج تن از متهمان در عملیات خارج کردن جنازه از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مشارکت داشتند.

دادستانی سعودی از ترکیه درخواست کرد که گفته‌های شاهدان، پیام‌های الکترونیکی در موبایل خاشقجی و فایل‌های صوتی مرتبط با محوطه کنسولگری سعودی در استانبول را در اختیار مقام‌های سعودی قرار دهد.

پیش از این یک خبرنگار روزنامه «صباح» ترکیه به شبکه خبری «الجزیره» گفته بود که مأموران سعودی جمال خاشقجی را خفه کردند و به قتل رساندند و جزئیات آن در نوار صوتی قتل او ضبط شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.