ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کمپین آلمان برای بازگشت مهاجران: «سرزمین تو، آینده‌ تو، همین حالا!»

وزارت کشور آلمان کمپینی را برای «بازگشت داوطلبانه» پناهجویان راه‌اندازی کرده. تبلیغات این کمپین به زبان‌های مختلف از جمله فارسی و عربی در ایستگاه‌های مترو نصب شده اند.

مقامات آلمانی کمپینی را برای تشویق مهاجران و پناهندگان برای «بازگشت به وطن» آغاز کرده اند. در این راستا تابلوهای تبلیغاتی به زبان‌های مختلف در معابر عمومی نصب شده اند.

تابلوهای تبلیغاتی در ایستگاه‌های مترو شهرهای آلمان

در تابلوهایی در ایستگاه‌های مترو شهرهای آلمان نوشته شده که مهاجران و پناهجویان در صورت اعلام آمادگی برای بازگشت داوطلبانه تا آخر دسامبر ۲۰۱۸، تا «دوازده ماه هزینه‌های اضافی مربوط به واحد مسکونی در کشور زادگاه» را دریافت خواهند کرد.

همه‌ کمکی که دولت آلمان به هر داوطلب بازگشت وعده داده معادل با ۳۰۰۰ یورو به ازای هر فرد تخمین زده شده است.

وزارت کشور آلمان این کمپین را راه‌اندازی کرده است. بیلبوردها به زبان‌های مختلف از جمله فارسی، عربی، روسی، فرانسوی، و انگلیسی تهیه شده اند.

علاوه بر تابلوهای تبلیغاتی، وبسایتی نیز مختص «بازگشت» طراحی شده. صفجه اول این وبسایت بسته‌های اطلاعاتی درباره شیوه بازگشت، کمک‌ها و مراکز مشاورتی پناهجویان را ارائه می‌دهد. این وبسایت و اطلاعات مهم آن همه به چند زبان از جمله فارسی، پشتو و عربی ترجمه شده.

اما گروه‌های فعال پناهجویی می‌گویند برای ترجمه وبسایتهای آموزشی مربوط به حقوق مهاجران و پناهجویان دچار مشکلهای مالی و کمبود منابع انسانی هستند و کمک‌های دولت در این زمینه ناچیز است.

واکنش‌ها

از زمان انتشار عکسهای مربوط به بیلبوردهای تبلیغاتی در فضای مجازی بحث‌های مختلفی بر سر سیاست‌های جدید مهاجرت و محکم شدن جای پای راست افراطی در دولت آلمان به راه افتاده.

— Dan Reynolds (@typeoff) November 13, 2018

در میانه بیلبوردها جمله «سرزمین‌ تو، آینده‌ تو، همین حالا!» در کنار مجموعه‌ای از پرچم‌های سرزمین‌های دیگر موجب شده که بسیاری از گروههای پناهجو در آلمان خود را یک هدف این کمپین ببینند.

برخی از مخالفان این حرکت دولت آلمان را نوعی تهدید مهاجران قلمداد کرده اند. برخی می‌گویند که معنای کمپین مزبور این است که پناهجویان باید داوطلبانه خود را دیپورت کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیرحسین دلسوز مردم

    #برابری بین مسئولان ومردم

  • کارو

    نکتۀ جالب اینجاست که نشانی از پرچم کشور تورکیه که بیشترین مهاجر از این کشور در آلمان زندگی میکند به چشم نمی خورد و هیچ جمله ای هم به زبان تورکی نوشته نشده است! همدستی فاشیست های آلمانی و فاشیست های تورک در اینجا هم خود را نشان می دهد. همین هفتۀ پیش بود که در استانبول با حضور پوتین با یکدیگر جلسه تشکیل دادند و حمله به شهرهای کوردنشین گریسپی و کوبانی برای ماه مارس به ملت کورد وعده داده شد. جای بسی تفکر است و باید از فاشیست های تورک پرسید: «چطور به تو گیر ندادن؟»!!!!!!