ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران: ۱۱‌بیمارستان پایتخت روی پهنه گسل‌های اصلی واقع شده‌اند

شهر تهران ۸۰ کیلومتر مربع پهنه گسلی دارد که ۴۷ کیلومتر مربع آن در محدوده شهری است. ۱۱ بیمارستان پایتخت هم روی همین پهنه گسل‌های اصلی ساخته شده‌اند که آسیب‌پذیری آنها باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

شهر تهران ۸۰ کیلومتر مربع پهنه گسلی دارد که ۴۷ کیلومتر مربع آن در محدوده شهری است. ۱۱ بیمارستان پایتخت هم روی همین پهنه گسل‌های اصلی ساخته شده‌اند که آسیب‌پذیری آنها باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

عکس از آرشیو

احمد صادقی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران روز شنبه ۲۶ آبان با بیان این موضوع در هفتمین نشست تخصصی مدیریت بحران با عنوان «حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و حساس شهری در برابر تهدیدات، الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل» گفت: «آسیب دیدن زیرساخت‌های شهر در افزایش خسارات و تلفات ناشی از بحران نقش مهمی دارد به طوری که گاهی خسارات ناشی از آسیب زیرساخت‌ها چندین برابر خسارت اولیه می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، صادقی با تقسیم زیر ساخت‌های شهر تهران به دو دسته حیاتی و حساس، توجه جدی به آسیب‌پذیری این زیر ساخت‌ها را بسیار حائز اهمیت دانست.

او همچنین به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه مدیریت بحران در زمان مقابله با سوانح اشاره کرد و آگاه‌سازی عمومی را باعث مطالبه‌گری و حساس شدن شهروندان و مسئولان خواند.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیر عامل کشور هم در این نشست اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل در شهر تهران را باعث مصون‌سازی زیر ساخت‌های شهری و محافظت از مردم در برابر تهدیدات دانست و گفت این دو مهم، دو هدف عمده پدافند غیر عامل است.

اسدالله کریمی تاکید کرد که در اجرای طرح‌های عمرانی و شهری از جمله برنامه اسکان اضطراری و توسعه خطوط مترو حتما باید ملاحظات پدافند غیر عامل پیش‌بینی شود: «بررسی تهدیدها و آسیب‌پذیری‌ها در چند محله تهران به عنوان مرحله پایلوت انجام شده تا بتوان تهدیدات و فرصت‌ها را شناسایی و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد. شهرداری تهران می‌تواند در این خصوص الگوی دیگر شهرها قرار گیرد.»

شهرداری تهران طرحی را به مجلس فرستاده که امیدوار است در صورت تصویب و اجرای آن، پایتخت ایران در برابر زلزله احتمالی آماده و مقاوم شود:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.