ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی در دانشگاه تهران: دانشجو، معلم، کارگر، اتحاد اتحاد

گزارشی همراه با دو ویدئو درباره حرکت اعتراضی به حمایت از کارگران و معلمان در دانشگاه تهران

روز سه‌شنبه ۲۹ آبان، حوالی ساعت یک ظهر جمعی از فعالان آزادی‌خواه دانشگاه تهران برای عدالت، آزادی، برقراری شوراها، حمایت از کارگران هفت تپه و فولاد خوزستان و بر علیه استبداد، برخورد امنیتی، خصوصی سازی، زندانی کردن دانشجویان و کارگران، بیکاری و عدم عدالت اجتماعی در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران تجمع کردند. ابتدا بر روی زمین حلقه زدند و هربار یک دانشجو بر می‌خاست و برای حقوق کارگران سخن سر می‌داد، باقی با فریاد‌های آزادی‌خواهانه همراهی‌اش می‌کردند، و تا حدود نیم ساعت به همین صورت گذشت. در انتها همگی برخاستند و با هم در حالی که پوسترهای سرخ رنگ به دست داشتند از عدالت و آزادی گفتند و متفرق شدند.

یک دانشجو در باره این حرکت اعتراضی به "زمانه" نوشته است:

«جالب توجه اینکه این دانشجویان با شجاعت، آزادی را فریاد می‌زدند و جای تأسف اینکه تعدادشان بسیار کم بود و از چند هزار دانشجوی دانشگاه تهران فقط همین تعداد اندک بودند. تا زمانی که حرکت‌ها و جنبش‌های دانشجویی سازماندهی نشوند و تشکل‌ها جنبشی عمل نکنند و عده‌ی کثیری از دانشجویان با هم همراه نشوند تمام این گروه‌های کوچک آسیب‌پذیر خواهند بود؛ به راحتی شناسایی می‌شوند و با تهدید و ارعاب مجبور به خانه‌نشینی و یا محرومیت از تحصیل خواهند شد.»

شعارهایی که دانشجویان سر می‌دادند از این قرار بود:

شوراها زنده باد، کارگر پاینده باد

نان، کار، آزادی

فرزند کارگرانیم، کنارشان می‌­مانیم

دانشجو، معلم، کارگر، اتحاد اتحاد

دانشجو، معلم، کارگر ایستاده­‌ایم در سنگر

دانشجوی زندانی آزاد باید گردد

کارگر زندانی آزاد باید گردد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.