ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع آمریکا: مذاکرات صلح یمن هفته اول دسامبر آغاز می‌شود

گریفیتس به الحدیده می‌رود که نظارت سازمان ملل بر این بندر را تضمین کند. متیس ائتلاف عربی را برای پایان دادن به نبردها تحت فشار قرار داده‌. حملات پراکنده کار را دشوار کرده.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که مذاکرات صلح بین طرف‌های درگیری در جنگ یمن احتمالاً اوایل دسامبر در سوئد آغاز می‌شود. همچنان گزارش‌هایی از درگیری در بندر الحدیده منتشر می‌شود. انصارالله اعلام کرده که مواضع نیروهای ائتلاف عربی در عسیر را هدف چهار موشک قرار داده و منطقه السدیس در نجران را هم تحت کنترل خود درآورده است.

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن پنجشنبه ۱ آذر/ ۲۲ نوامبر از صنعا به بندر الحدیده می‌رود که نظارت سازمان ملل بر این بندر استراتژیک را تضمین کند

پس از آنکه وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی تا آخر نوامبر مهلت داده بودند مذاکرات صلح با حوثی‌های یمن را آغاز کنند، دوشنبه ۱۹ نوامبر / ۲۸ آبان ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور از تلاش‌های سازمان ملل برای صلح در یمن حمایت می‌کند. حوثی‌‌های یمن هم در همان روز اعلام کردند که آماده‌اند در تمامی جبهه‌ها عملیات نظامی خود را متوقف کنند. مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن که در این فاصله وارد صنعا شده گفته است طرف‌های درگیری متعهد شده‌اند در مذاکرات صلح در سوئد شرکت کنند.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا شامگاه گذشته (چهارشنبه) در جمع خبرن%اران گفته است:

«به نظر می‌رسد که در همان هفته اول دسامبر مذاکرات برگزار شود. ما در سوئد هم حوثی‌ها را خواهیم دید و هم دولت قانونی و مورد تأیید سازمان ملل را.»

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا همچنین گفته است که ائتلاف عربی نبردها در الحدیده را متوقف کرده و با وجود درگیری‌های پراکنده، جبهه‌ها در این منطقه آرام است. شامگاه دوشنبه ۱۹ نوامبر / ۲۸ آبان شاهدان عینی از حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به دست‌کم ۱۰ موضع حوثی‌ها خبر داده‌ بودند. همچنین، شیعیان حوثی نیز مواضع طرفداران حکومت عبد ربه منصور هادی در عسیر را با موشک‌های کوتاه‌برد هدف قرار دادند. انصارالله کنترل السدیس در نجران را هم به دست گرفته است.

قرار است مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن پنجشنبه ۱ آذر/ ۲۲ نوامبر از صنعا به بندر الحدیده برود. از این بندر ۸۰ درصد اقلام غذایی و کمک‌های بشردوستانه ترخیص و به سایر مناطق یمن ارسال می‌گردد. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل گفته است:

«گریفیتس در الحدیده تلاش می‌کند زمینه‌های مذاکرات را مهیا کند و بندر الحدیده را تحت نظارت سازمان ملل درآورد و هر آنچه را که برای خاتمه دادن به درگیری‌ها لازم است انجام دهد.»

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از تلاش‌های سازمان ملل حمایت کرده و از طرفین درگیری خواسته مذاکرات را به تأخیر نیندازند.

سازمان غیر دولتی «سیو د چیلدرن» در گزارشی اعلام کرده که در سه سالی که از جنگ یمن می‌گذرد، دست‌کم ۸۵ هزار کودک زیر پنج سال در اثر سوءتغذیه و گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند. در این گزارش گفته شده: «کودکانی که به این شکل جان خود را از دست می‌دهند، تا قبل از مرگ، در حالی‌که اعضای بدن آن‌ها به مرور قابلیت و عملکرد خود را از دست می‌دهند و بالاخره از کار می‌افتند، دچار دردی جانکاه می‌شوند.»

هفته گذشته دیوید بیزلی، مدیر برنامه جهانی غذا از بیمارستانی در یمن که این کودکان در آن‌ها بستری‌اند بازدید کرده بود. بیزلی بعد از بازگشت به نیویورک در جمع خبرنگاران گفته بود: «تلاش برای خنداندن یک کودک یمنی مثل قلقلک دادن یک روح است». «سیو د چیلدرن» اعلام کرده در ازای هر کودک یمنی که بر اثر شلیک گلوله و یا بمب می‌میرد، ده‌ها کودک بر اثر گرسنگی و سوءتغذیه جان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.