ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست آمریکا و متحدانش برای تعطیلی تاسیسات هسته‌‌ای فردو

<p>دیپلمات&zwnj;های آمریکایی می&zwnj;گویند که ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی&zwnj; آن در جریان مذاکرات پیش روی با ایران بر سر برنامه&zwnj;های هسته&zwnj;ای این کشور از ایران خواهند خواست که بلافاصله تاسیسات هسته&zwnj;ای فردو را که در میان کوه&zwnj;ها و زیرزمین ساخته شده&zwnj;است، تعطیل کنند<span dir="LTR">. </span></p> <!--break--> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">نشریه نیویورک تایمز به نقل از این دیپلمات&zwnj;ها نوشته&zwnj; است، دولت اوباما و متحدان اروپایی او همچنین خواستار توقف غنی سازی سوخت اورانیوم و انتقال ذخیره&zwnj;های موجود سوخت هسته&zwnj;ای به خارج از مرزهای ایران خواهند بود<span dir="LTR">. </span></div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">به گفته دیپلمات&zwnj;ها بحث هر گونه توافق با ایران بر سر نگهداری سوخت هسته&zwnj;ای ۲۰ درصد غنی شده منتفی است چرا که این سوخت می&zwnj;تواند در تولید بمب&zwnj;های اتمی به کار گرفته شود<span dir="LTR">. </span></div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">یکی از مقامات ارشد دولت اوباما به این نشریه گفته&zwnj; است: <span dir="LTR">&ldquo;</span>نمی&zwnj;دانیم ایران چه واکنشی نشان خواهد داد. احتمالا بعد از نخستین جلسه مشخص شود که نظر آن&zwnj;ها چیست<span dir="LTR">.&rdquo;</span></div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">دور جدید گفت&zwnj;وگوهای هسته&zwnj;ای ایران با غرب از روز جمعه، ۱۳ آوریل آغاز می&zwnj;شود. در ژانویه امسال قدرت&zwnj;های جهانی به از سرگیری مذاکرات هسته&zwnj;ای با ایران ابراز تمایل کردند اما در عین حال تاکید داشتند که ایران باید جدیت خود را برای مذاکره نشان بدهد<span dir="LTR">. </span></div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <blockquote> <div dir="RTL">به گفته دیپلمات&zwnj;ها بحث هر گونه توافق با ایران بر سر نگهداری سوخت هسته&zwnj;ای ۲۰ درصد غنی شده منتفی است چرا که این سوخت می&zwnj;تواند در تولید بمب&zwnj;های اتمی به کار گرفته شود</div> </blockquote> <p>ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، شش کشوری هستند که با هدف حل چالش هسته&zwnj;ای ایران با این کشور مذاکره می&zwnj;کنند<span dir="LTR">. </span></p> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">چین و روسیه به تازگی درباره توسعه برنامه&zwnj;های اتمی ایران و غنی سازی اورانیوم با درجات بالا&zwnj;تر در این کشور اظهار تاسف کرده&zwnj;اند و از این نظر به جمع چهار کشور دیگر پیوسته&zwnj;اند<span dir="LTR">. </span></div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">این مذاکرات در حالی آغاز می&zwnj;شود که در ماه&zwnj;های اخیر تنش میان ایران و غرب افزایش یافته&zwnj;است. غرب درصدد است با اعمال تحریم&zwnj;ها باعث کاهش فروش نفت ایران بشود. ایران نیز تهدید کرده بود که تنگه هرمز را خواهد بست که در تجارت جهانی نفت اختلالی جدی وارد می&zwnj;کند<span dir="LTR">. </span></div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">ایالات متحده به تدریج دامنه تحریم&zwnj;ها علیه ایران را گسترش داده&zwnj;است تا ایران را وادار به تجدید نظر در برنامه&zwnj;های هسته&zwnj;ای خود کند<span dir="LTR">.</span></div> <p>&nbsp;</p>

دیپلمات‌های آمریکایی می‌گویند که ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی‌ آن در جریان مذاکرات پیش روی با ایران بر سر برنامه‌های هسته‌ای این کشور از ایران خواهند خواست که بلافاصله تاسیسات هسته‌ای فردو را که در میان کوه‌ها و زیرزمین ساخته شده‌است، تعطیل کنند.

ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و آلمان، شش کشوری هستند که با هدف حل چالش هسته‌ای ایران با این کشور مذاکره می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیر

    واکنش ایران کاملا مشخص هست. این خواستها غیرقابل قبول ومردود هست

  • yanin

    حالا که پیشنهاد و اظهار نظر آزاد است پیشنهاد میدهم که درش را نبندند بگذارنند به ‫مزایده و اجاره اش بدهند با این روش هم کار ایجاد میگردد و هم صادرات و ورود ارز به ‫کشور و روی محصولاتش هم بزنند مثلا ساخت کره شمالی یا فرانسه و غیره به این ‫نحوه حساسیت دنیا کم و در ضمن ‫مسئله حلال و حرامی آن هم حل میگردد، مثل شراب ‫و پاسور و غیره تولید و فروش آن ‫در داخل کشور حرام ‫است ولیکن در اکثر خانواده ها ساخت ‫خارجی آن موجود میباشد .