ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ تدریجی آرش صادقی در زندان رجایی‌شهر

پس از عمل جراحی انجام شده بر روی دست آرش صادقی، تعدادی از اعصاب حرکتی و حسی دست او از کار افتاده است. به او اجازه پیگیری درمان داده نمی‌شود.

وضعیت جسمانی آرش صادقی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر بسیار وخیم گزارش می‌شود.

آرش صادقی

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان-نه به اعدام، پس از عمل جراحی انجام شده بر روی دست آرش صادقی، تعدادی از اعصاب حرکتی و حسی دست او از کار افتاده و عملا فاقد فعالیت است؛ به طوری که از مچ به پایین حرکت اندکی دارد و انگشتان او تنها کمی باز و بسته می‌شوند.

بر اساس این گزارش دست این زندانی سیاسی در محل عمل «روی بازو» متورم است و به علت وجود پلاتین و سیمان مخصوص (که به جای استخوان برداشته شده، کار گذاشته شده) عفونت دارد.

پزشکان معالج آرش صادقی خواسته بودند که او حداقل ۲۵ تا ۳۰ روز بعد از عمل در بیمارستان بستری باشد و به شیمی درمانی بپردازد اما دادستانی و اطلاعات سپاه ضمن مخالفت با این توصیه پزشکان، دو روز پس از عمل او را به زندان برگرداندند. به این ترتیب شیمی درمانی که برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و سرایت به قسمت‌های دیگر بدن مثل سینه و … لازم بوده، انجام نشده است.

از سوی دیگر با توجه به انجام نشدن شیمی درمانی، پزشکان به این نتیجه رسیده‌اندکه دست‌کم باید دو عمل دیگر روی دست آرش صادقی انجام شود اما با توجه به موضع اطلاعات سپاه و دادستانی (همکاری نکردن و ندادن اجازه خروج از زندان) مشخص نیست چه زمانی و به چه ترتیبی ممکن است مراحل مداوای این زندانی اجرایی شود.

کانون حقوق بشری نه به زندان-نه به اعدام در گزارش خود درباره وضعیت آرش صادقی همچنین آورده است: «آرش صادقی علاوه بر سرطان مغز استخوان، از مشکل حاد گوارشی نیز رنج می‌برد که چون درمان دستگاه گوارش به طور مرتب و منظم به علت کارشکنی‌ها انجام نمی‌گیرد، او حتی قادر به خوردن غذاهای معمولی نیست و همین امر باعث ضعیف شدن تدریجی و دائمی او شده است. به‌خصوص که بابت عفونت دست، به‌صورت مستمر از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کند و نبود غذای کافی و متناسب با بیماری، باعث ضعیف شدن بدن و تحلیل عضلات او شده است.»

آرش صادقی در بندی در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس است که آب گرم و وسایل گرمایشی مناسب و کافی ندارد و به دلیل پوشاندن پنجره‌ها و منافذ، هوای کافی نیز برای تنفس وجود ندارد.

آرش صادقی اولین بار در روز ۱۸ تیر سال ۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران، همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد. او بار دیگر در اردیبهشت سال ۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس در اسفند ماه و با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که او به‌طور موقت از زندان آزاد شده بود، مأموران برای بازداشتش به خانه‌ او یورش بردند که این امر موجب سکته و در نهایت فوت مادر آرش صادقی شد.

این فعال سیاسی آخرین بار در خرداد ماه سال ۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین بازداشت و برای اجرای حکم ۱۹ سال حبس روانه زندان اوین شد. صادقی در آبان ماه ۹۵ به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد و مهر ماه ۹۶ نیز از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

سه سال پیش اما گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی نیز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی که تا به حال ده‌ها فعال مدنی را با احکامی ناعادلانه‌ محکوم و زندانی کرده است، به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال زندان محکوم شد. سه سال از این محکومیت به اتهام نوشتن داستانی منتشر نشده درباره مجازات سنگسار است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    .... واژه و لغتی در هیچ زبانی وجود ندارد که بیان کننده واقعی دناءت و رذالت این قوم و حامیانش باشد چه خوشتان بیاد یا نه چه اعتقاد داشته باشید یا نه . مردمی ناسپاس که در زمان خود و نسبت به خیلی جوامع همه چیز داشتند از همه نعمت خداددای بهترینش رو داشتند . امکان همه نوع پیشرفت براشون مهیا بود. در مدت کوتاهی از کجا به کجا رسیده بود !؟؟ همه نمک خورده نمکدان شکستند ناشکری ناسپاسی کردند .. از همه طبقه و صنف!! خداوند داد بهشون اونچه لایق و خواهانش بودند.. خوب هم داد ... گفت این میخواهید! نوش کنید والله اعلم مردمی ناسپاس و عصیانگر و زیاده خواه! . " از میان خودشان کسانی را بر آنها مسلط کرد" !!! برای آنهایی که بیندیشند!؟

  • صدیق

    بعنوان یک شهروند ایرانی خواستار آزادی بی قید و شرط زندانی بیگناه و آزادی‌خواه "آرش صادقی" هستم. با علم به بیگناهی آرش صادقی، و با توجه به تمامی قوانین انسانی و شرعی، آرش صادقی باید از زندان آزاد شود. جمهوری اسلامی باید رویه خود را تغییر دهد و دست از به بند کشیدن و کشتن تدریجی بهترین جوانان کشور بکشد.

  • #صدای_آزادی_آرش_صادقی_باشیم

    #صدای_آزادی_آرش_صادقی_باشیم

  • آرش صادقی را آزاد کنید

    ‏نظام برای حذف زندانیانی که اعدامشان راحت نیست روش «لاعلاج‌سازی» را بکارگرفته. زندانی بیمار را درمان نمیکند تا ذره‌ذره آب شود. مرگ احمدقابل و محسن‌دگمه‌چی و شرایط علیرضارجایی و #نرگس_محمدی مشتی از خروار است؛ نظام #آرش_صادقی را هم گرفتار سرطان کرده؛ اعدامهایی ظریف در دوران اعتدال!

  • ماهان

    در آینده‌ای نه‌چندان دور فرزندانمان در کتابهای تاریخ خود از جنایات قومی خواهند خواند که روی کثیف‌ترین و ضدبشری‌ترین جلادان تاریخ این کره خاکی را سفید کردند. آنان تبهکارانی خونریز و سفاک بودند که با نام و استفاه از دینِ مردم، بدترین و شنیع‌ترین جنایات را مرتکب شدند. در حافظه تاریخی ما مردم ایران، مغول‌ها، استعمار شرق و غرب، حمله اسکندر، حمله مسلمانان، حمله صدام و چندین مورد دیگر به‌جای مانده است. اما حمله شیعیان ولایت فقیه خمینی-خامنه‌ای، بزرگترین صدمه تاریخی را به کشور و مردم ایران وارد کرد، که شاید تا قرنها قابل جبران نباشد.