ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج کشته در حملات نیروهای دولت سوریه به ادلب

درگیری‌ها در ادلب تلفاتی در برداشته. دمشق می‌گوید شورشیان در حلب حمله شیمیایی کرده‌اند. همزمان دولت سوریه و مخالفان تعدادی از گروگان‌ها را مبادله کرده‌اند.

با وجود توافق برای ایجاد ناحیه حائل غیرجنگی در استان ادلب، نیروهای دولت سوریه سه زن و دو کودک را در درگیری‌های این منطقه کشته‌اند. در حلب، بیش از ۱۰۰ نفر به دنبال حملات شورشیان مخالف رژیم سوریه دچار مشکلات تنفسی شده‌اند و در شمال سوریه، دولت و گروه‌های مخالف، تعدادی از بازداشتی‌های خود را مبادله کرده‌اند.

به رغم توافق برای ایجاد منطقه حائل در استان ادلب، درگیری در این منطقه ادامه دارد

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گوید نیروهای دولت سوریه روز شنبه ۲۴ نوامبر در استان ادلب، که در آن روسیه و ترکیه برای ایجاد یک منطقه حائل موافقت کرده بودند، سه کودک و دو زن را کشته‌اند.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفته است که این حملات روستای جرجاناز را که در درون منطقه حائل ۱۵-۲۰ کیلومتری قرار دارد، هدف گرفته است.

توافق برای ایجاد ناحیه حائل، میان شورشیان و دولت، برای توقف حملات ارتش به استان ادلب صورت گرفت. اوایل ماه جاری، مسکو شورشیان را به تلاش برای برهم زدن این توافق متهم کرد و در مقابل شورشیان هم ارتش سوریه و متحدانش را به حمله به این منطقه متهم کردند.

مبادله آتش در شمال غربی سوریه، از زمان توافق بین روسیه، متحد کلیدی دمشق و ترکیه که از برخی گروه‌های شورشی پشتیبانی می‌کند، بارها صورت گرفته است.

سازمان ملل متحد می‌گوید نزدیک به ۳ میلیون نفر در این منطقه در شمال غربی سوریه زندگی می‌کنند. این سازمان نسبت به وقوع درگیری برای بازگرداندن کنترل منطقه به دولت سوریه هشدار داده است.

تحریر الشام، یک گروه اسلامگرا که قبلا با القاعده مرتبط بوده، رهبری گروه‌های شورشی مخالف رژیم سوریه در این منطقه را به عهده دارد.

ادعای حمله شیمیایی از سوی شورشیان

همزمان سنا، خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرده که روز شنبه ۲۴ نوامبر، شلیک گلوله‌های شورشیان به حلب، ۱۰۰ نفر را زخمی و مشکلات تنفسی ایجاد کرده است.

بنا بر این گزارش، مقامات پزشکی این شهر که در کنترل دولت سوریه قرار دارد گفته‌اند که گلوله‌ها در سه منطقه این شهر شلیک شده و حاوی گازی بوده که در مردم حالت خفگی ایجاد کرده است.

این حملات بیشترین تلفات ایجاد شده در این منطقه از زمان بازپس گرفتن کنترل این شهر از سوی دولت سوریه است.

مبادله اسرا بین دمشق و شورشیان

در تحولی دیگر، ترکیه گفته که دولت سوریه و شورشیان اقدام به مبادله گروگان‌های خود در شمال این کشور کرده‌اند.

وزارت امور خارجه ترکیه روز شنبه اعلام کرد که این اولین گام برای ایجاد اعتماد بین طرف‌های متخاصم است.

این وزارتخانه گفته که این حرکت بخشی از یک پروژه آزمایشی است که توسط یک گروه کاری متشکل از تركیه، روسیه، ایران و سازمان ملل متحد برای بررسی سرنوشت افراد مفقودشده و آزادی بازداشت‌شدگان آغاز شده است.

مشخص نیست که چند نفر در این مبادله دخیل بوده‌اند، اما سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته که گروه‌های شورشی ۱۰ گروگان را در مقابل آزادی ۱۰ سرباز خود آزاد کرده‌اند.

در بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «برخی از افرادی که از سوی گروه‌های شورشی و رژیم در منطقه تحت کنترل شورشیان ابو زین‌‌الدین در جنوب الباب در بازداشت بودند، آزاد شدند.

خبرگزاری دولتی سوریه سنا گفته که ۹ مرد و یک زن که از سوی شورشیان در حومه حلب دستگیر شده بودند «آزاد شدند».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.