ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسانه سپاه: دبیر «احمدی‌نژادی» تشکل دانشجویان اصول‌گرا کودتا کرده

«مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران» از خامنه‌ای خواسته که در برابر عملکرد «نظام» پاسخگو باشد. انتقاد از این نامه بالا گرفته است

هفته گذشته نامه‌ «مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران» به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خبرساز شده بود. این گروه از دانشجویان اصول‌گرا از علی خامنه‌ای خواسته بودند که با شرکت در مراسم «روز دانشجو» در دانشگاه تهران، به سوالات دانشجویان درباره عملکرد چهل ساله و سیاست‌های اصلی نظام پاسخ دهد. روزنامه «جوان» از مجموعه رسانه‌ای سپاه پاسداران می‌گوید دبیر «احمدی‌نژادی» این تشکل اصولگرا کودتا کرده است.

شکاف در بین «خودی‌ها» درباره ضرورت پاسخگویی خامنه‌ای نسبت به عملکرد «نظام»

۲ آذر محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با انتشار تصویر نامه «مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران» در توییتر خبر داد این تشکل دانشجویی اصول‌گرا خامنه‌ای را به پاسخگویی درباره عملگرد ۴۰ ساله «نظام» دعوت کرده است.

«نظام» نام مستعار رهبر جمهوری اسلامی است.

بر اساس تصویر این نامه که در برخی سایت‌های خبری هم منتشر شده بود، این گروه از علی خامنه‌ای را دعوت کرده بود که «براساس اختیارات و وظایف ولی‌فقیه در قانون اساسی، نسبت به عملکرد ۴۰ ساله جمهوری اسلامی» و «کیفیت تعیین و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام به ویژه در نهادهای تحت مدیریت رهبری» و همچنین «حل اختلاف‌های غیر عادی و تنظیم روابط نهادهای انتخابی از جمله دولت و مجلس توضیح و تحلیل خود را ارائه دهد.

روزنامه جوان وابسته به سپاه پاسداران خبر داده که انتشار این نامه به «موجی از انتقادات» از این تشکل اصول‌گرا دامن زده است.

روزنامه جوان با استناد به گفته‌های شخصی به نام رضا هادی‌زاده که به عنوان مسئول اسبق جامعه اسلامی مهندسان معرفی شده نوشته:

«نامه اخیر مجمع [دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران] کودتای دبیر احمدی‌نژادی این تشکل بوده. این آقا بدون رأی‌گیری از اعضا و خلاف اساسنامه این نامه را زده و ما هم از رسانه‌ها فهمیدیم.»

روزنامه جوان اعلام کرده که در روزهای آینده خبرهای بیشتری اطراف این نامه منتشر خواهد شد.

با بالا گرفتن انتقادات از نامه مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران به خامنه‌ای، این مجمع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «هدف از دعوت، احیای نفس حضور رهبر نظام در دانشگاه و افزایش بیش از پیش ارتباط دانشجویان و مسئولان نظام و انتقال انتظارات، انتقادات و مطالبات برحق مردمی در فضایی دانشجویی است.»

در این بیانیه دانشجویان اصول‌گرا از اصلاح‌طلبان و طرفداران احمدی‌نژاد انتقاد کرده‌اند که با وجود آنکه سهمشان در شکل‌گیری مشکلات و معضلات کشور از ضدانقلاب کمتر نبوده، با استقبال از این بیانیه، حاشیه‌هایی برای آن ایجاد کرده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس سابق ‌جمهوری اسلامی آذر سال گذشته  در یک پیام تصویری اعلام کرده بود که صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه به دلیل «نقض مکرر قانون اساسی» از عدالت ساقط شده و «فاقد صلاحیت»، «فاقد مشروعیت» و «غاصب» است و باید استعفا دهد. سخنگوی قوه قضائیه هم در پاسخ، رئیس سابق جمهوری اسلامی را به عدم سلامت روانی متهم کرده بود. ۲ ماه بعد، (چهارشنبه ۲۵ بهمن)  محمود احمدی‌نژاد مقابل پله‌های دادگاه بقایی با انتقاد از بازداشت‌های خودسرانه قوه قضائیه گفته بود که حتی رهبر جمهوری اسلامی هم پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذرین

    اینکه پرسش و طلب پاسخ جزو گناهان کبیره محسوب میشه که جزء لاینفک این حکومته اما جدیدا اعلام اینکه قصد داری پرسشی را مطرح کنی هم خطای عظیمی محسوب میشه و فرصت به طرح پرسش نمیرسه. این خیلی جالبه.

  • سلیم

    در این نظام مقدس!! پرسیدن هم جزو گناهان کبیره محسوب می‌شود! جالب است که، تمامی مناسبات انسانی و درست، در این نظام مقدس معکوس جلوه داده می‌شود! فردی در رأس یک نظام قرار گرفته که حتی در خصوصی‌ترین مسائل مردم به خود حق دخالت و اعمال نظر می‌دهد، اما زمانی که از او خواسته می‌شود تا پاسخگوی عملکرد خود باشد، خود را پشت رسانه‌های طرفدار خود، و نیروی نظامی و قهریه پنهان می‌کند. عجب از این نایب بر حق امام زمان! عجب!