ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برناردو برتولوچی، فیلمساز برجسته ایتالیایی درگذشت

برناردو برتولوچی سازنده فیلم‌های مطرحی همچون «آخرین امپراتور»، «۱۹۰۰» و «آخرین تانگو در پاریس» در سن ۷۷ سالگی در خانه‌اش در رُم درگذشت.

برناردو برتولوچی، فیلمساز نامدار ایتالیایی که با فیلم «آخرین امپراتور» برنده جایزه اسکار شد و فیلم جنجالی «آخرین تانگو در پاریس» او مورد استقبال جهانیان قرار گرفت، در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

برناردو برتولوچی

دفتر مطبوعاتی برتولوچی دوشنبه ۲۶ نوامبر / ۵ آذر خبر درگذشت این فیلمساز را با ارسال ایمیلی به آسوشیتدپرس تأیید کرد.

خبرگزاری آر‌ای‌آی ایتالیا گفته است که برتولوچی در خانه خود در رُم در میان خانواده خود دیده از جهان فرو بست.

فیلم‌های برناردو برتولوچی اغلب به روابط جنسی بین شخصیت‌هایی که در یک بحران روان‌شناختی به سر می‌برند می‌پرداخت، همچون فیلم «آخرین تانگو در پاریس».

این مارکسیست مستقل سیاست و ایدئولوژی را نیز دستمایه فیلم‌هایش می‌کرد، از جمله این فیلم‌ها «دنباله‌رو» بود که بعضی از منتقدان آن را شاهکار برتولوچی می‌دانند. «دنباله‌رو» درامی سیاسی و اقتباسی از رمان آلبرتو موراویا به همین نام بود که در ۱۹۷۰ اکران شد. برتولوچی در این فیلم به بررسی روان‌شناسانه دنباله‌روی و فاشیسم می‌پردازد.

از جمله فیلم‌های دیگر برتولوچی می‌توان به فیلم‌های ۱۹۰۰، پیش از انقلاب، تسخیرشده، بودای کوچک، آسمان سرپناه، زیبایی ربوده شده، رؤیاپردازان و ماه و همزاد نام برد.

برتولوچی پس از مرگ میکل آنجلوآنتونیونی، مهم‌ترین فیلمساز نسل کارگردانان بزرگ ایتالیا بود و سبک او تأثیر عمیقی بر سینمای مدرن اروپا و جهان گذاشت.

او به‌رغم کار با ستاره‌های هالیوودی و جهانی همواره از سبک مستقل خود در برابر فشار صنعت سینمای آمریکا دفاع می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.