ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نسرین ستوده بار دیگر اعتصاب غذا کرد

اعتصاب غذای وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در بند، در حمایت از فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین است که از ۱۱۷ روز پیش در اعتصاب غذاست.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر که در زندان به سر می‌برد، بار دیگر اعلام اعتصاب غذا کرد. او دلیل این اعتصاب را حمایت از فرهاد میثمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین اعلام کرد.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مدافع حقوق بشر در بند در زندان اوین

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی با اعلام خبر اعتصاب غذای نسرین ستوده از قول یک منبع مطلع نوشت او از روز دوشنبه ۵ آذر به دلیل حمایت از فرهاد میثمی، پزشک و معلمی که او هم در اعتصاب غذاست، دست به اعتصاب غذای تر زد:

«نسرین ستوده گفته ‌است که از امروز دست به اعتصاب غذای تر خواهد زد.»

خانم ستوده خود در پیامی از زندان اوین گفته است:

«من اعتصابم را به خاطر جان فرهاد شکستم، به امید اینکه فرهاد هم اعتصاب غذای خود را بشکند تا بیشتر از این به سلامتی ایشان آسیبی وارد نشود، اما فرهاد با ادامه اعتصاب غذا همچنان تا پای جان بر خواسته‌های به حق خود ایستاده است و من نیز از امروز دوشنبه ۵ آبان‌ ماه به حمایت از فرهاد دست به اعتصاب غذای تر می‌زنم.»

نسرین ستوده از روز چهارشنبه ۲۳ خرداد در زندان اوین به سر می‌برد. او از روز سوم شهریور ماه دست به اعتصاب غذا زده بود و روز چهارشنبه ۱۱مهر ماه، پس از ۳۷ روز، به دلیل نگرانی از وضعیت فرهاد میثمی و با خواست پایان اعتصاب غذای او به اعتصاب غذای خود پایان داده‌ بود: درخواست نسرین ستوده از فرهاد میثمی برای پایان دادن به اعتصاب غذا

فرهاد میثمی، فعال مدنی، یک روز پس از بازداشتش و از تاریخ دهم مرداد ماه در اعتصاب غذاست. گزارش شده که وزن او به کمتر از ۴۴ کیلوگرم رسیده و در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر اما ۲۳ خرداد سال جاری بازداشت شد. به گفته پیام درافشان، وکیل نسرین ستوده، او به خاطر محکومیت به پنج سال حبس با اتهام جاسوسی که در کیفرخواست او وجود ندارد، همچنین شکایت بازپرس دادسرای کاشان و صدور قرار بازداشت از سوی شعبه دوم بازپرسی در زندان است.

او در ماه‌های گذشته وکالت دختران خیابان انقلاب که به حجاب اجباری معترض بودند را به عهده داشت.

۶۰ نماینده پارلمان اروپا چهارشنبه ۳۱ مرداد، در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس ‌جمهوری ایران، با ابراز نگرانی عمیق از ادامه بازداشت نسرین ستوده، دارنده جایزه ساخاروف و فعال حقوق بشری، خواستار آزادی بی‌قید و شرط او شدند.

سازمان عفو بین‌الملل هم با انتشار اطلاعیه‌هایی‌ به بازداشت نسرین ستوده واکنش نشان داده است:

«بازداشت نسرین ستوده، یکی از وکلای برجسته مدافع حقوق بشر، یک حمله بی‌رحمانه به مدافعان حقوق بشر شجاع و توانمند در ایران است.»

انجمن قلم سوئد نیز جایزه ویژه سال ۲۰۱۸ خود را به این وکیل و فعال حقوق بشر اهدا کرده ‌است.

این وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر پیش از این در تاریخ ۱۳ شهریور سال ۱۳۸۹ بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت الخروجی از کشور محکوم شد.

این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت تقلیل یافت.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.