ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس ترکیه در جستجوی بقایای خاشقجی به ویلایی در حاشیه استانبول رسید

کارآگاهان سرنخ تازه‌ای در پرونده خاشقجی به دست آورده‌اند: یکی از عوامل قتل خاشقجی تنها یک روز پیش از ناپدید شدن این روزنامه‌نگار با صاحب یک ویلا تلفنی صحبت کرده است.

پلیس ترکیه، برای یافتن بقایای جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، به ویلایی در منطقه ییلاقی جنوب شرقی استانبول یورش برد. کارآگاهان با دنبال کردن تماس‌های تلفنی یکی از عوامل قتل خاشقجی به این ویلا رسیدند.

پزشکی قانونی در حال بررسی ویلایی درنزدیکی استانبول برای یافتن سرنخ‌هایی از ماجرای قتل خاشقجی (منبع AFP)

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی سه‌شنبه ۲ اکتبر / ۱۰ مهر به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرده بود که گواهی تجرد بگیرد اما دیگر بازنگشت. یک تیم ۱۵ نفره از عربستان او را در کنسولگری به قتل رساندند. گفته می‌شد که هیأت سعودی، جنازه او را در اسید حل و در فاضلاب تخلیه کرده است. اما حالا کارآگاهان امیدوارند با جستجوی ویلای مذکور بقایایی از جسد خاشقجی و سرنخ‌های بیشتری از قتل او به دست بیاورند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری آسوشیتدپرس کارآگاهان متوجه شده اند که یکی از عوامل قتل خاشقجی تنها یک روز پیش از ناپدید شدن این روزنامه‌نگار با صاحب ویلا تلفنی صحبت کرده است. فردی که این تماس را گرفته است به نام منصور عثمان محمد أباحسین معرفی شده. او عضو یک تیم ۱۵ نفره سعودی‌ها بوده که  جمال خاشقجی را در کنسولگری عربستان  کشته و مثله کردند.

یک مقام دولتی ترکیه یکشنبه ۲۵ نوامبر / ۴ آذر خبر داد که أباحسین در تاریخ ۱ اکتبر/ ۹ مهر از تلفن شخصی خودش با این ویلا که در کناره دریای مرمره قرار دارد، تماس گرفته. این مقام دولتی که اطلاعات محرمانه‌ای را از روند تحقیقات قتل خاشقجی افشا کرده خواسته که نامش فاش نشود. به گفته او صاحب ویلا یک تبعه سعودی است. او از افشای جزییات مکالمه خودداری کرد.

جسد خاشقجی هیچگاه پیدا نشد. پلیس ترکیه پیشتر گفته بود عملیات جست‌وجوی جسد خاشقجی را متوقف کرده است اما تحقیقات جنایی در این زمینه ادامه دارد. مشخص نیست که آیا این اطلاعات جدید به سرنخ‌های جدیدی در پرونده خاشقجی و یافتن جسد او منجر خواهد شد.

واشنگتن‌پست گزارش داده که سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) در پی تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان فرمان قتل جمال خاشقجی را صادر کرده‌ است. رجب طیب اردوغان هم تاکنون دست‌کم دو بار اعلام کرده که آمران قتل خاشقجی در بالاترین رده پادشاهی سعودی تصمیم به قتل این روزنامه‌نگار منتقد گرفته‌اند.

در این زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوری گفت ایران و اسد تلاش می‌کنند که توافقنامه سوچی در باره ادلب را با شکست مواجه کنند. الحریری شامگاه یکشنبه در مصاحبه‌ای با تلویزیون «الحدیث» گفت، رژیم اسد از گلوله‌های حاوی گاز کلر منطقه خالدیه حلب را هدف قرار داد. الحریری افزود:«هدف نظام از استفاده سلاح‌ شیمیایی برهم زدن «توافقنامه سوچی» که در آن منطقه ادلب و اطراف آن را به عنوان منطقه خالی از تنش مشخص کرده است، مورد استفاده قرار دهد».