ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کشور حکم انتصاب حناچی به عنوان شهردار تهران را صادر کرد

سرانجام وزارت اطلاعات و وزارت کشور به توافق رسیدند. شهردار تهران اکنون می‌تواند رسماً کار خود را آغاز کند.

سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور چهارشنبه ۷ آذر اعلام کرد این وزارتخانه حکم انتصاب پیروز حناچی به عنوان شهردار تهران را صادر کرده است.

پیروز حناچی شهردار تهران شد

سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی از تفاهم وزارت کشور و وزارت اطلاعات بر سر انتصاب پیروز حناچی به شهرداری تهران خبر داد و گفت:

«با توجه به این‌که نظر صریح وزارت اطلاعات مبنی بر تایید صلاحیت‌های عمومی پیروز حناچی امروز به وزارت کشور واصل شد و در نتیجه مستندات قانونی مورد نیاز برای صدور حکم شهردار جدید تکمیل شد حکم انتصاب ایشان به عنوان شهردار جدید تهران از سوی وزیر کشور صادر شد.

به گفته سلمان سامانی، در حکم صادر شده انتظارات وزیر کشور از شهردار جدید در عرصه‌هایی مثل انضباط دقیق مالی، ایجاد محیط سالم شهری، تسریع در تصمیم‌گیری‌های به موقع و کارشناسی شده و استفاده از توان افراد مجرب و شایسته تصریح واقع شده است.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری جلسه هیأت دولت گفته بود که وزارت کشور و وزارت اطلاعات با هم به توافق رسیده‌اند و حکم شهردار تهران صادر می‌شود.

قاسم میرزایی نیکو عضو فراکسیون شوراهای مجلس سه‌شنبه ۶ آذر از تذکر کتبی گروهی از نمایندگان مجلس به وزیر کشور برای تعلل در صدور حکم شهردار تهران خبر داده بود.

علی اعطاء، سخنگوی شورای شهر تهران، دوشنبه ۵ آذر درباره آخرین وضعیت حکم پیروز حناچی، شهردار منتخب تهران گفته بود که صدور این حکم با «تنگناهایی» روبرو بوده است.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه به دلیل عضویت برادر حناچی در سازمان مجاهدین خلق، وزارت اطلاعات با انتصاب او به عنوان شهردار تهران مخالف بود.

اعضای شورای شهر تهران صبح سه‌شنبه ۲۲ بهمن پیروز حناچی را با ۱۱ رأی به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. بنیاد باران حمایت سید محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران از حناچی را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.