ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهپیمایی هزاران دانش‌آموز استرالیایی در اعتراض به گرمایش زمین

دانش‌آموزان با الهام از یک دانش‌آموز سوئدی در ۳۰ شهر استرالیا به خیابان‌ها آمدند و خواهان توقف گرمایش زمین شدند.

هزاران دانش‌آموز استرالیایی به جای آن که سر کلاس‌های درس بروند، به خیابان‌ها آمدند و در اعتراض به گرمایش زمین راهپیمایی کردند.

جمعه ۳۰ نوامبر/ ۹ آذر، سیدنی: هزاران دانش‌آموز استرالیایی در راهپیمایی‌های اعتراضی خود از دولت استرالیا خواستند اقدامات مؤثرتری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و مقابله با گرمایش زمین انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس جمعه ۳۰ نوامبر/ ۹ آذر هزاران دانش‌آموز استرالیایی در راهپیمایی‌های اعتراضی خود از دولت استرالیا خواستند اقدامات مؤثرتری برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و مقابله با گرمایش زمین انجام دهد.

مت کاناوان، وزیر معادن استرالیا در واکنش به راهپیمایی اعتراضی دانش‌آموزان گفت:

«بهتر است دانش‌آموزان به جای این‌کارها سر کلاس درس بروند و چیزی درباره علم و نحوه بهره‌برداری از معادن بیاموزند. وظیفه آن‌ها دخالت در سیاست نیست.»

این راهپیمایی‌ها در بیش از ۳۰ شهر استرالیا برگزار شد. برخی دانش‌آموزان با یونیفورم مدرسه در این راهپیمایی‌ها شرکت کرده‌اند.

گزارش شده است که دانش‌آموزان در ملبورن مسیرهای منتهی به پارلمان را مسدود کرده‌اند.

دانش‌آموزان استرالیایی در برگزاری این تجمعات اعتراضی از گرتا تونبرگ، دانش‌آموز سوئدی الهام گرفته‌اند.

گرتا تونبرگ، دانش‌آموز سوئدی روزهای جمعه هر هفته به جای حضور در کلاس درس، مقابل پارلمان سوئد تحصن می‌کند با این درخواست که سیاستمداران تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهند و روند گرمایش زمبن را متوقف کنند.

«هشت سالم بود که برای اولین بار چیزی درباره گرمایش زمین یاد گرفتم. به من گفتند چراغ‌ها را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی خاموش کنم و کاغذهای باطله را هم برای بازیافت در سطل مخصوصی بریزم. یادم می‌آید که این به نظرم خیلی عجیب می‌آمد که ما بتوانیم با خاموش کردن چراغ‌ها و دور نریختن کاغذها از اتمسفر نازک کره زمین محافظت کنیم.»

این دانش‌آموز از سیاستمداران سوئدی می‌خواهد که به تعهدات خود در توافق اقلیمی پاریس مبنی بر کاهش ۱۵ درصدی گارهای گلخانه‌ای عمل کنند.

دانش‌آموزان استرالیایی او را سرمشق قرار داده‌اند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل یک روز قبل از آغاز اجلاس جی ۲۰ از رهبران کشورهای صنعتی جهان خواست در دوران کنونی که تبعیض در جهان افزایش یافته و جهان در بحران بی‌اعتمادی به سر می‌برد، با قدرت بیشتر و با شهامت بیشتری، برای حل معضل گرمایش زمین اقدام کنند.

گوترش اعلام کرد که سه چهارم گازهای گلخانه‌ای در ۲۰ کشور صنعتی جهان تولید می‌شود و به این ترتیب مسئولیت گرمایش زمین نیز به عهده این کشورهاست. کشورهای صنعتی هستند که ثروت و قدرت دارند و می‌توانند با این پدیده مقابله کنند.

قرار است یکشنبه هفته آینده در لهستان یک اجلاس زیست‌محیطی در سطح بین‌المللی برای ارزیابی اجلاس اقلیمی پاریس برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.