ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"ايران صادرات نفت به اسپانيا را قطع کرد"

<p>ايران از قطع نفت به اسپانيا خبر داد و اعلام کرد توقف فروش نفت به کشورهای اروپایی در روزهای آينده ادامه خواهد يافت.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری مهر شامگاه سه&zwnj;شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ به نقل از &quot;منابع مطلع&quot; که نامشان فاش نشده، گزارش داد ایران صادرات ۲۰۰ هزار بشکه&zwnj;ای نفت به اسپانيا را قطع کرده است.</p> <p>بنا به اين گزارش قطع صادرات نفت به کشور ايتاليا نيز در دستور کار بررسی وزارت نفت ايران قرار گرفته است.</p> <p>مهر می&zwnj;گويد در روزهای اخير مکاتباتی از سوی شرکت ملی نفت ايران با برخی از پالايشگاه&zwnj;های نفت ايتاليا انجام شده است. ايران در اين مکاتبات اعلام کرده تنها حاضر به امضای قراردادهای بلندمدت است.</p> <blockquote> <p>ايران می&zwnj;گويد صادرات ۲۰۰ هزار بشکه&zwnj;ای نفت به اسپانيا را قطع کرده است</p> </blockquote> <p>تهران گفته است در صورتی که پالايشگاه&zwnj;های نفت ايتاليا حاضر به امضای قراردادهای بلندمدت نباشند، فروش نفت به اين کشور اروپايی قطع خواهد شد.</p> <p>در همين حال رستم قاسمی، وزير نفت ايران نيز از توقف فروش نفت اين کشور به يونان خبر داد.</p> <p>خبرگزاری آسوشيتدپرس اين تصميم را واکنش متقابل ايران در برابر تحريم&zwnj;های اتحاديه اروپا دانسته &zwnj;است که از ماه ژوئيه عليه ايران به اجرا گذاشته خواهد شد.</p> <p>پيش از اين نيز در پی تحريم نفت ايران، جمهوری اسلامی اعلام کرده بود صادرات نفت خود به کشورهای فرانسه و بريتانيا را متوقف کرده&zwnj; است، اما مشتری&zwnj;های اصلی نفت ايران در اروپا کشورهای ايتاليا، اسپانيا و يونان محسوب می&zwnj;شوند.</p> <p>اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) خريد نفت از ايران را متوقف می&zwnj;کند.</p> <p>تصميم به تحريم&zwnj; نفت ايران در واکنش به برنامه اتمی جمهوری اسلامی گرفته شد.</p> <p>کشورهای غربی می&zwnj;گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود &quot;اهداف نظامی&quot; داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد می&zwnj;کند و می&zwnj;گويد برنامه اتمی&zwnj;اش اهداف &quot;صلح&zwnj;آميز&quot; دارد.</p> <p>ايران پس از عربستان سعودی، دومين توليدکننده نفت در جهان به&zwnj;شمار می&zwnj;رود.</p> <p>تا پيش از اين ۱۸ درصد نفت ايران به اتحاديه اروپا صادر می&zwnj;شد. ايتاليا، اسپانيا و يونان در ميان کشورهای اروپايی بيشترين واردات نفت را از ايران داشتند.</p> <p>با اين حال مشتری&zwnj;های اصلی و عمده نفت ايران جزو کشورهای آسيايی هستند. چين ۲۲ درصد، ژاپن ۱۴ درصد، هند ۱۳ درصد و کره جنوبی ۱۰ درصد از نفت ايران را خريداری می&zwnj;کنند.</p> <p>ترکيه با هفت درصد، آفريقای جنوبی با چهار درصد و سريلانکا با دو درصد مشترهای ديگر نفت ايران هستند.</p> <p>ايران هر روز ۳.۵ ميليون بشکه نفت توليد می&zwnj;کند که ۲.۵ ميليون بشکه آن را به کشورهای خارجی صادر می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p>

ايران از قطع نفت به اسپانيا خبر داد و اعلام کرد توقف فروش نفت به کشورهای اروپایی در روزهای آينده ادامه خواهد يافت.

خبرگزاری مهر شامگاه سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ به نقل از "منابع مطلع" که نامشان فاش نشده، گزارش داد ایران صادرات ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت به اسپانيا را قطع کرده است.

بنا به اين گزارش قطع صادرات نفت به کشور ايتاليا نيز در دستور کار بررسی وزارت نفت ايران قرار گرفته است.

مهر می‌گويد در روزهای اخير مکاتباتی از سوی شرکت ملی نفت ايران با برخی از پالايشگاه‌های نفت ايتاليا انجام شده است. ايران در اين مکاتبات اعلام کرده تنها حاضر به امضای قراردادهای بلندمدت است.

ايران می‌گويد صادرات ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت به اسپانيا را قطع کرده است

تهران گفته است در صورتی که پالايشگاه‌های نفت ايتاليا حاضر به امضای قراردادهای بلندمدت نباشند، فروش نفت به اين کشور اروپايی قطع خواهد شد.

در همين حال رستم قاسمی، وزير نفت ايران نيز از توقف فروش نفت اين کشور به يونان خبر داد.

خبرگزاری آسوشيتدپرس اين تصميم را واکنش متقابل ايران در برابر تحريم‌های اتحاديه اروپا دانسته ‌است که از ماه ژوئيه عليه ايران به اجرا گذاشته خواهد شد.

پيش از اين نيز در پی تحريم نفت ايران، جمهوری اسلامی اعلام کرده بود صادرات نفت خود به کشورهای فرانسه و بريتانيا را متوقف کرده‌ است، اما مشتری‌های اصلی نفت ايران در اروپا کشورهای ايتاليا، اسپانيا و يونان محسوب می‌شوند.

اتحاديه اروپا ۲۳ ژانويه اعلام کرد از ژوئيه ۲۰۱۲ (۱۱ تير ۱۳۹۱) خريد نفت از ايران را متوقف می‌کند.

تصميم به تحريم‌ نفت ايران در واکنش به برنامه اتمی جمهوری اسلامی گرفته شد.

کشورهای غربی می‌گويند نگران هستند که ايران در برنامه اتمی خود "اهداف نظامی" داشته باشد اما ايران همواره اين اتهام را رد می‌کند و می‌گويد برنامه اتمی‌اش اهداف "صلح‌آميز" دارد.

ايران پس از عربستان سعودی، دومين توليدکننده نفت در جهان به‌شمار می‌رود.

تا پيش از اين ۱۸ درصد نفت ايران به اتحاديه اروپا صادر می‌شد. ايتاليا، اسپانيا و يونان در ميان کشورهای اروپايی بيشترين واردات نفت را از ايران داشتند.

با اين حال مشتری‌های اصلی و عمده نفت ايران جزو کشورهای آسيايی هستند. چين ۲۲ درصد، ژاپن ۱۴ درصد، هند ۱۳ درصد و کره جنوبی ۱۰ درصد از نفت ايران را خريداری می‌کنند.

ترکيه با هفت درصد، آفريقای جنوبی با چهار درصد و سريلانکا با دو درصد مشترهای ديگر نفت ايران هستند.

ايران هر روز ۳.۵ ميليون بشکه نفت توليد می‌کند که ۲.۵ ميليون بشکه آن را به کشورهای خارجی صادر می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.