ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ جرج بوش پدر، چهل و یکمین رئیس‌جمهوری آمریکا در ۹۴ سالگی

جرج هربرت واکر بوش، چهل و یکمین رئیس‌جمهوری آمریکا در سن ۹۴ سالگی در هوستون تگزاس درگذشت. او در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ رئیس جمهوری ایالات متحده بود و برای یک دوره در این سمت فعالیت کرد. خبر مرگ بوش پدر حوالی نیمه شب روز جمعه ۳۰ نوامبر از سوی پسرش جرج بوش پسر اعلام شد.

جرج هربرت واکر بوش، چهل و یکمین رئیس‌جمهوری آمریکا در سن ۹۴ سالگی در هوستون تگزاس درگذشت. او در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ رئیس جمهوری ایالات متحده بود و برای یک دوره در این سمت فعالیت کرد.

جرج بوش پدر، چهل و یکمین رئیس جمهوری آمریکا

خبر مرگ بوش پدر حوالی نیمه شب روز جمعه ۳۰ نوامبر از سوی پسرش جرج بوش پسر اعلام شد.

جرج بوش پدر در دوران ریاست ‌جمهوری خود شاهد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود.

او در سال ۱۹۶۶ به عضویت مجلس نمایندگان آمریکا درآمد. سال ۱۹۷۱ ریچارد نیکسون او را به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد منصوب کرد. بوش پدر در سال ۱۹۷۴ به ریاست هیأت نمایندگی جدیدالتاسیس آمریکا در چین منصوب ‌شد.

جرالد فورد در سال ۱۹۷۶ او را برای ریاست سازمان سیا انتخاب کرد و در فاصله سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹ معاون ریاست ‌جمهوری در دولت رونالد ریگان بود تا اینکه در نهایت در سال ۱۹۸۹ رئیس‌ جمهوری آمریکا شد.

ایالات متحده در زمان جرج بوش پدر در سال ۱۹۹۰ ائتلافی بین‌المللی برای پایان اشغال کویت توسط حکومت صدام حسین تشکیل داد و در جریان جنگ اول خلیج‌فارس به عراق حمله کرد.

بوش پدر اما در دور بعد انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا با انتقادهای جدی رو‌به‌رو شد و انتخابات را به بیل کلینتون، رقیب دموکرات خود واگذار کرد.

سیاست‌های او در قبال ایران هم دست‌کم از سوی رسانه‌های حکومتی جمهوری اسلامی «خصمانه» و «شکست خورده» توصیف شده بود.

او در سال‌های پایانی عمرش در نقش سیاست‌مداری پیشکسوت مشغول سفر به دور دنیا شد.

در فراز جنجالی دیگری از زندگی او اما چندین زن در سال ۲۰۱۸ او را به آزار جنسی متهم کردند.

در واکنش به این اتهام‌ها، سخنگوی او رسما پذیرفت که جرج بوش پدر «عادت داشته به باسن زنان دست بزند» و «نیت او از این کار آزار دادن افراد نبوده است»:

«او تحت هیچ شرایطی آگاهانه در پی آزار کسی نبوده و صمیمانه و صادقانه از این موضوع عذرخواهی می‌کند.»

جرج بوش پدر در دو سال گذشته بارها از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا انتقاد کرده بود و او را شایسته مقام ریاست‌ جمهوری نمی‌دانست. او در کتاب اخیرش ترامپ را فردی «لاف زن» خوانده بود.

این رئیس جمهوری پیشین آمریکا ماه آوریل امسال به علت عفونت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.