ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغییر مدیر داخلی مجتمع نیشکر هفت‌تپه: کارگران می‌گویند فریب‌کاری‌ست

رضا مددی، قائم مقام مدیر عامل مجتمع نیشکر هفت‌تپه برکنار و کیومرث کاظمی که پیش از این در این سمت بوده، به ‌جای او منصوب شده است. کارگران نگران چند دستگی هستند.

مدیر داخلی مجتمع نیشکر هفت‌تپه تغییر کرد. صبح شنبه ۱۰ آذر، گروهی از مسئولان استانی با تعدادی از کارگران اعتصابی هفت‌تپه دیدار کردند و خبر بازگشت «کیومرث کاظمی»، مدیر داخلی سابق این شرکت را به آنان اطلاع دادند. برخی کارگران اعتصاب‌کننده نگران دو دستگی هستند و به همکاران و نمایندگانشان هشدار داده‌اند فریب مسئولان را نخورند.

صبح شنبه ۱۰ آذر، تجمع مقابل فرمانداری شوش

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، کارگران نیشکر هفت‌تپه خبر دادند که «صبح امروز در جمع اعتراض کارگران هفت‌تپه در محدوده شرکت، از سوی مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، آقای رضا مددی از سمت قائم مقامی مدیر عامل برکنار و آقای کیومرث کاظمی مجددا به‌جای ایشان منصوب شد.»

در بیست و هفتمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه و نوزدهمین روز اعتراض متوالی، کارگران اعتصابی این مجتمع در مقابل فرمانداری تجمع کردند. همزمان با آنها عده‌ای دیگر از کارگران در محدوده شرکت حاضر شدند. هیاتی از مسئولان استانی به همراه نماینده کارفرما با کارگران حاضر در محیط شرکت دیدار کردند.

کارگرانی که در برابر فرمانداری تجمع کردند اما دیدار با مسئولان را بی‌فایده و علیه یکپارچگی و اتحاد کارگران ارزیابی کردند.

به گفته این کارگران تغییر مدیریت داخلی صوری است و دردی از آنها دوا نمی‌کند.

تجمع در محیط شرکت

در همان ساعات ابتدایی تجمع کارگران هفت‌تپه در مقابل فرمانداری، اتحادیه آزاد کارگران از ورود هیاتی از مسئولان استانی به همراه نماینده کارفرما به شرکت نیشکر هفت‌تپه خبر داد. عکس‌های منتشر شده در صبح روز شنبه نشان می‌دهد تعدادی از کارگران در محیط شرکت حاضر شدند تا با مسئولان استانی دیدار کنند.

در ویدئویی که از جلسه نمایندگان استان با کارگران منتشر شده، یکی از کارگران حاضر در محل یکی از مسئولان را خطاب قرار می‌دهد و به او می‌گوید با وجود وعده‌های سال پیش و جلب اعتماد کارگران از سوی شما، هیچ کاری صورت نگرفت.

او می‌پرسد چه ضمانتی وجود دارد که این بار وعده‌ها محقق و کاری انجام شود؟

تجمع در برابر فرمانداری

به گزارش کانال تلگرامی اتحادیه آزاد کارگران، از صبح امروز کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه طبق برنامه شب گذشته در برابر فرمانداری شوش تجمع کردند.

کارگران در تجمعات خود خواستار پرداخت حقوق و مزایای معوقه و بازگشت شرکت به بخش دولتی یا مدیریت شورایی هستند.

آنان همچنین می‌خواهند اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی فوراا آزاد شوند.

یکی از کارگران در واکنش به جلسه مسئولان با نمایندگان کارگران به اتحادیه آزاد کارگران گفته است: «ای کاش همه با هم مقابل فرمانداری بودیم؛ آقای کاظمی شما که دنبال منصب بودی به آن رسیدی؛ ولی این را بدان این منصب‌ها به کسی وفا نداشته؛ شما دارید می‌گویید برداشت نیشکر؛ پس آزادی همکارانمان چه؟»

همچون روزهای گذشته کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز نیز در راهپیمایی اعتراضی خود با هفت‌تپه اعلام همبستگی کردند. آنها برای آزادی کارگران زندانی هفت‌تپه شعار سر دادند.

تلاش‌های ناموفق برای ایجاد چنددستگی میان کارگران اعتصابی نیشکر

به نظر می‌رسد بعد از دستگیری اسماعیل بخشی و اخبار منتشر شده درباره ضرب و شتم او در زندان، فشارها بر کارگران اعتصابی نیشکر هفت‌تپه بالا گرفته است.

شامگاه جمعه ۹ آذر، کانال تلگرامی سندیکای نیشکر هفت‌تپه هشدار داد هیچ نماینده‌ای حق اعلام پایان اعتصاب کارگران را ندارد.

این کانال از سوی دیگر به نمایندگان مجلس و بسیج دانشجویی اخطار داد که نزد کارگران نیایند و رقابت‌ها و تسویه ‌حساب‌های سیاسی خود را از تجمع‌های صنفی و کارگری جدا کنند.

همچنین صبح شنبه ۱۰ آذر کانال سندیکای نیشکر هفت‌تپه نوشت نمایندگان مجلس و بسیج دانشجویی برای ملاقات خانواده اسماعیل بخشی تلاش‌های ناموفقی انجام داده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.