ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قدرت شگرف تصویر – درباره عکس‌های جنگی سعید صادقی

درباره فیلم مستند "قوی تر از گلوله ها" ساخته مریم ابراهیمی: روایت سعید صادقی، عکاس جنگ

جمعه ۲۹ نوامبر ۲۰۱۸ کانال ۲ دانمارک پاسی از نیمه شب گذشته فیلم مستند " قوی تر از گلوله ها" ساخته مریم ابراهیمی را نمایش داد. فیلم بیش از آنکه در باره جنگ باشد، روایت مردی است که از کرده خویش پشیمان است. سعید صادقی همچون بسیاری دیگر از جوانانی بود که پس از انقلاب، به ایدئولوژی اسلامی باور داشتند. او عکاس روزنامه جمهوری اسلامی بود و  در تمام دوران جنگ در جبهه ها برای گرفتن عکس حضور داشت. عکس‌های او نقش مهمی در تهییج جوانان و نوجوانان برای شرکت در جبهه ها ایفا کرد.

سعید صادقی امروز با نگاه مردی در میانسالی یه کرده خود می نگرد و اعتقادات خود را زیر سوال می‌برد. او با تبحری که در انتخاب لحظه ها داشته تصویری رمانتیک از رفتن به جبهه و شهادت در جبهه  ها ارائه می‌کرده است. دوربین او در ستایش جنگ و نابودی بوده است. او قدرت شگرف تصویر را درک می‌‌کرد، اما آن را در خدمت تبلیغ برای جنگ به کار می‌گرفت تا همپا با نوحه های تهییجگر آهنگران سیل جوانان و نو جوانان را به جبهه بفرستد. قدرت شگرف تصویر در وارونه نشان دادن واقعیت را شاید اولین بار لنی ریفتنشال فیلمساز محبوب هیتلر بود که ماهرانه به کار گرفت. این سنت همچنان در جهان رسانه‌ مستقیم و غیر مستقیم به حضور خود ادامه می‌دهد.



این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نقی

    مرگ, مرگ و فقط مرگ, این اساسی ترین عنصری است که "حیات" جمهوری جهنمی اسلامی را برای ۴۰ سال تضمین کرده است.