ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی آمریکا به السخنه سوریه در جوار مواضع سپاه

خبرگزاری رسمی سوریه می‌گوید نیروهای آمریکایی به مواضع ارتش این کشور در التفت حمله کردند. ارتش آمریکا اعلام کرده که یکی از سرکردگان داعش را هدف قرار داده است.

خبرگزاری سوریه شامگاه یکشنبه ۱۱ آذر/ ۲ دسامبر اعلام کرد که ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا برخی مواضع ارتش سوریه در جبل‌الغراب در جنوب السخنه را هدف قرار داده است. ارتش آمریکا با انتشار بیانیه‌ای این خبر را تأیید نکرده اما گفته است که با موشک‌های نقطه‌زن یکی از رهبران داعش را به قتل رسانده. خبرگزاری سوریه در این باره سکوت کرده است.

حمله موشکی آمریکا به السخنه سوریه در جوار مواضع سپاه (عکس: آرشیو)

یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفته است: نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا حوالی ساعت هشت شب یکشنبه ۱۱ آذر/ ۲ دسامبر (به وقت محلی) چندین موشک به مواضع ارتش سوریه در جبل‌الغراب در جنوب شهر السخنه در حومه شرقی حمص شلیک کرده‌اند.

سانا گزارش داده که کاروانی از ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش شامل سپاه قدس و حزب‌الله لبنان بین السخنه و التنف در بادیه سوریه در معرض حملات موشکی ائتلاف آمریکایی قرار گرفتند. یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در التفت در مرز سوریه، عراق و اردن قرار دارد. سپاه قدس هم در همین منطقه مستقر است. برای جلوگیری از درگیری، نیروهای ائتلاف در این بخش از خاک سوریه منطقه‌ای حائل و عاری از سلاح به عمق ۵۵ کیلومتر ایجاد کرده‌اند که به «منطقه ۵۵» معروف است.

ایالات متحده آمریکا گزارش خبرگزاری سوریه را تأیید نکرده، بلکه روایت کاملاً متفاوتی ارائه داده است:

یک سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرده که شامگاه گذشته نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا موفق شدند یکی از سرگردگان داعش را شناسایی و با موشک نقطه‌زن هدف قرار دهند. سرهنگ ‌شان رایان، سخنگوی ارتش آمریکا در عراق در یک ایمیل به خبرگزاری آسوشیتدپرس اطلاع داده که سرکرده داعش، فردی به نام ابو عمریان، تهدیدی برای نیروهای آمریکا مستقر در منطقه به شمار می‌‌رفت.

عمریان پیتر کاسیگ و چندین تن دیگر از اسیران داعش را گردن زده بود. گاسیک که در اسارت داعش اسلام آورده و نام خود را به عبدالرحمان تغییر داده بود، در نوامبر سال ۲۰۱۴ گردن زده شد. داعش ویدیوی گردن‌زنی او را منتشر نکرد و فقط تصویری از جسد بی‌سر او را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رجیم عزتی

    سلام خسته نباشید این یکی از نشه های دیگر بیگانه است فعلا