ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام ترامپ به مکرون: معترضان در پاریس نظر مرا درباره توافق اقلیمی تأیید کردند

رئیس جمهوری آمریکا، همتای فرانسوی‌اش را دوست خود نامیده اما با تکیه بر خیزش «جلیقه‌زردها» یادآوری کرده که توافق اقلیمی پاریس یک توافق معیوب است.

دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توییتر خطاب به امانوئل مکرون گفت از اینکه می‌بیند معترضان پاریس نظر دو سال پیش او درباره توافق اقلیمی را تأیید کرده‌اند خرسند است.

دونالد ترامپ و امانوئل مکرون، رئیسان جمهوری آمریکا و فرانسه

جنبش جلیقه‌زردها جنبشی خودجوش در فرانسه است که از نیمه نوامبر سال جاری از طریق شبکه‌های اجتماعی علیه افزایش قیمت سوخت شکل گرفت. بزرگترین تظاهرات معترضان در پاریس و در روزهای ۱۷ نوامبر / ۲۶ آبان، ۲۴ نوامبر / ۳ آذر و یکم دسامبر / ۱۰ آذر برگزار شد. این اعتراضات با خشونت همراه شد و به مغازه‌ها، خودروها، بناهای تاریخی و ساختمان‌ها آسیب رسید.

روز گذشته در پی سه هفته اعتراضات عمومی در شهرهای فرانسه علیه افزایش قیمت سوخت، ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که طرح افزایش مالیات بر سوخت را برای شش ماه به تعویق می‌اندازد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اکنون با انتشار پیامی در توئیتر، امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود را خطاب قرار داده است:

«خوشحالم که امانوئل مکرون، دوست من و معترضان در پاریس به همان نظری رسیده‌اند که من دو سال قبل اعلام کرده بودم. توافق اقلیمی پاریس یک توافق معیوب است زیرا قیمت سوخت در کشورهای مسئول را افزایش می‌دهد اما به کشورهایی که محیط زیست را آلوده می‌کنند کاری ندارد.»

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 4. Dezember 2018

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی پربازتاب که به مناسبت پایان جنگ جهانی اول در طاق پیروزی در پاریس ایراد کرد در انتقاد از سیاست‌های ترامپ گفته بود ملی‌گرایی خیانت به وطن‌پرستی است. مکرون همچنین از ضرورت تشکیل یک ارتش اروپایی سخن گفته بود. رئیس جمهوری آمریکا اما گفته بود این سخنان توهین‌‌آمیز است.

جلیقه‌زردها اعلام کرده‌اند که به اعتراضات خود ادامه می‌دهند. در این مدت گروهی از سیاستمداران خواستار استعفای امانوئل مکرون شدند، دیگران موضوع همه‌پرسی را پیش کشیده‌اند و برخی هم خواستار انحلال پارلمان شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.