ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخابات مجلس افغانستان در کابل باطل اعلام شد

به‌گفته کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان این تصمیم به‌دلیل تخلف‌های زیاد و تقلب گسترده در انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل گرفته شد و گروهی از مسئولان انتخاباتی آن برکنار شدند.

کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان به‌دلیل تخلف‌های زیاد تمام آرای انتخابات مجلس نمایندگان حوزه کابل را باطل اعلام کرد و گروهی از مسئولان انتخاباتی آن را برکنار و به جریمه مادی محکوم کرد.

نشست خبری کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان ـ ‌پنج‌شنبه ۶ دسامبر / ۱۵ آذر

علی‌رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان، ‌پنج‌شنبه ۶ دسامبر / ۱۵ آذر در یک نشست خبری گفت که این کمیسیون پس از بحث و بررسی‌های همه‌جانبه و داشتن مدارک مبنی بر تقلب گسترده، انتخابات مجلس نمایندگان در کابل را باطل اعلام می‌کند.

انتخابات پارلمانی افغانستان ۲۰ اکتبر / ۲۸ مهر پس از سه سال تأخیر در ۳۲ ولایت افغانستان برگزار شد و به‌رغم تهدیدها و حملات تروریستی متعدد، بیش از ۴ میلیون نفر در آن شرکت کردند.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان همچنین افزود شماری از مسئولان کمیسیون انتخابات، به‌دلیل نقض قوانین و سوء مدیریت از وظایف‌شان منفصل و هر کدام به ۱۰۰ هزار افغانی جریمه شدند.

اعضای کمیسیون همگی تصمیم گرفتند که موارد جرم این افراد طی تصمیم جداگانه در اسرع وقت اعلام شود.

پیش از این نهادهای ناظر بر انتخابات افغانستان از تقلب‌های گسترده در انتخابات حوزه‌ کابل خبر داده بودند.

علی‌رضا روحانی گفت کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی «با درک وظایف و مسئولیت‌های خود نسبت به مسائل انتخاباتی با حساسیت ویژه همواره برخورد کرده و با رعایت اصل شفافیت و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق با مردم افغانستان، همواره مردم را در مورد بررسی‌ها و تصمیم‌های قانونی خود قرار داده است».

او تصریح کرد که این تصمیم کمیسیون بر اساس ارزیابی‌ اسناد، مدارک، پرونده‌ها و دلایل گرفته شده و مبتنی بر مبانی حقوقی و قانونی است که شامل ۲۴ مورد می‌شود.

گروه طالبان انتخابات پارلمانی افغانستان را تحریم کرده بود و بارها در جریان برگزاری آن با بمب‌گذاری‌ها و حملات خود اخلال ایجاد کرد.

در پی حمله مسلحانه این گروه در قندهار و کشته شدن ژنرال عبدالرازق فرمانده پلیس این ولایت، به پیشنهاد کمیسیون انتخابات افغانستان، انتخابات پارلمانی در قندهار یک هفته بعد از دیگر نقاط برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.